Fotostudio benodigdheden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maaikysammy

Fotostudio benodigdheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 10:44

hallo,

na een tijd bezig te zijn met fotograferen, gaat het nu ook kriebelen om eens na te gaan denken over het aanschaffen van studio benodigdheden.
maar helaas zie ik door alle bomen het bos niet meer...
wie kan mij helpen?

ik wil meer gaan doen met een binnenstudio (voor kids, baby's, huisdieren).
maar ben ook aan het nadenken of dit te combineren is om ook te gebruiken voor de studiofoto's van paarden.

ik heb zelf een canon camera met een aantal lenzen tot mn beschikking, dus het gaat voornamelijk om achtergronden, flitsers, softboxen, reflecieschermen, enz.

wat is echt noodzakelijk en wat is voor op een verlanglijst?
wie kan mij op weg helpen?

groetjes maaike

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:13

Er bestaat een HK over kunstlicht:
[HK] De studiofotografen flitsen verder naar Deel II

Verder zijn er topics als:
[FK] Fotostudio
[FK] Achtergrondsysteem studiowerk
[HTT] Welke lichtmeter?

Als mensen mij vragen raad ik ze vaak de onderstaande set aan. Erg fijn en betrouwbaar merk. Er zijn veel (2e hands) accessoires te verkrijgen en ruim voldoende voor kids, baby's en huisdieren en ook veel mogelijkheden om later te upgraden van softboxen, beautydishes of flitsers met meer vermogen voor bij de paardjes zodat je toch al je spullen nog kunt blijven gebruiken.
http://www.fotoflits.com/elinchrom-d-li ... statiefset

Dan heb je alleen nog een achtergrondsetje nodig en ben je up-and-running. +:)+

maaikysammy

Re: Fotostudio benodigdheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 18:26

Dankjewel voor de info, ik ga de topics ook eens doorspitten!!

Bagheera_206

Re: Fotostudio benodigdheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 06:30

Hopelijk helpt het je bij het maken van een keuze voor een studioset die bij jouw wensen en budget past. ;)

maaikysammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 18:31

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 20:12

Ik heb zelf als eerste set ook een FE gehad. Werkt prima, maar vooral de goedkopere series zijn niet echt super degelijk en stevig. Het voelt een beetje plastic en goedkoop aan. := Als je vaak je set mee wil nemen en op en af moet bouwen kan dat een nadeel zijn. Ik vond de FE's die ik destijds had ook in vermogen/kleurtemperatuur schommelen zonder dat je instellingen veranderde. Dit waren voor mij twee punten waarom ik een upgrade van mijn set heb gedaan en over ben gestapt naar Elinchrom.

Wat zijn dan de pluspunten van die set? Je hebt veel voor weinig. Een complete set. :) Ook is het fijn dat je het vermogen ver genoeg omlaag kan zetten om onder de 10Ws te kunnen fotograferen zodat je ook nog met een beetje groot diafragma kunt fotograferen. :)

Weet je al wat jouw budget is? Ik raad nog steeds dat instapsetje van Elinchrom aan. ;)

Ik vind zelf flitsers fijner dan continue licht. Het vreet minder stroom, omdat je heel veel vermogen nodig hebt bij continue licht. Ook komt er veel warmte van die continue lampen af. :=