[TEK] oefeningen op bruin papier

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmerd

[TEK] oefeningen op bruin papier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 23:16

Ik werd geïnspireerd door al het talent hier op bokt. Jeetje wat zijn jullie belachelijk goed! Al die prachtige portretten, met potlood, met pastel, met verf. Ik heb toch ook maar een keer het papier erbij gepakt, ondanks dat ik normaal gesproken digitaal teken. Normaal teken ik ook in cartoon stijl maar ik zou zo graag zo realistisch als velen van jullie kunnen tekenen, ik kon het niet laten het toch maar te proberen :j

Ik heb al eens eerder twee tekeningen gemaakt op dit papier maar dan in verkeerde volgorde (eerst donker en daarna licht, terwijl je duidelijk eerst met wit moet werken en daarna pas met donker :x ) maar dit is toch wel mijn eerste serieuze serie oefeningen. Allemaal de afgelopen 3 dagen gemaakt.
Het zijn dan wel geen paarden maar ach ik zie hier ook honden en dergelijken voorbij komen dus denk niet dat het een probleem is toch? ^^

Afbeelding
Afbeelding

Volgorde van oudste naar nieuwste: Olifant - baby dwerg nijlpaard - giraf - leeuw - secretarisvogel
Materiaal: Bruin paper (toned tone paper - A5 formaat) - Simpel HB potlood - Wit potlood waarvan ik het merk niet meer kan lezen

Ik heb alleen voor de olifant geen referencie foto gebruikt, voor de rest wel. Allemaal foto's gewoon van internet geplukt, normaal zoek ik altijd naar specifieke foto's die gebruikt mogen worden als referencie maar aangezien ik er geen geld aan verdien en dit puur voor oefening is maakt dat niks uit :o

Ooja ik ben redelijk nieuw op bokt, heb de UK regels gelezen maar mocht ik iets hier droppen wat niet mag laat het me alsjeblieft weten _/-\o_
Laatst bijgewerkt door Bimmerd op 14-06-14 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Horzelover9

Re: [TEK] oefeningen op bruin papier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 23:18

Echt heel mooi!

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 23:19

Wauw mooi hoor.
Vooral die olifant vind ik geweldig.

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 23:23

Dankjullie ^^
Ik hoop dat ik binnekort wat groter bruin papier kan bemachtigen en dan teken ik een olifant op groot formaat voor mn moeder als verjaardags cadeautje :)

Horzelover9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 23:25

Bimmerd schreef:
Dankjullie ^^
Ik hoop dat ik binnekort wat groter bruin papier kan bemachtigen en dan teken ik een olifant op groot formaat voor mn moeder als verjaardags cadeautje :)

Leuk idee

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 23:25

Wauw!, schitterend!!

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 00:18

Wauw!

De olifant, de giraf en de vogel vind ik héél gaaf! Perfecte sfeer op dat bruine papier :j
Je mag wel meer "oefeningen" hier plaatsen :D

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 00:34

Bimmerd schreef:
Dankjullie ^^

Daar is ze vast heel blij mee, :j

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 00:44

Die giraf en de vogel zijn echt heel gaaf.
Baby nijlpaard heeft een lach op xe gezicht :D

De leeuw lijkt alleen wel wat smal, maar dat kan ook aan de foto die je hebt gebruikt liggen.

Ik zou zeggen zeker door gaan. Zijn echt mooi geworden

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 00:49

Wow! Wat mooi zeg!
Hele mooie 'kalme' tekeningen met dat bruin zo, hou ik wel van :) Fie giraf vind ik heel gaaf :j

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 09:35

Mooie zachte tekeningen :)

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 11:34

De leeuw van de foto had inderdaad ook een wat smal snoetje maar ik ben iets te enthousiast geweest met de manen denk ik xD zal er bij mn volgende leeuw goed op letten ^^

Bedankt voor de leuke reacties :D