Heej allemaal ik had zin om een verhaal te schrijven. Ik heb op school een tekening gemaakt die ik alleen nog moet inkleuren. Het verhaal zal daar ergens mee te maken hebben. Hier komt het:
De toverroos:
'Vangen!' Roept Michel naar zijn beste maat Max. Ze zijn aan het basketballen. 'Komt voor elkaar maat!' Roept Max terug. Michel en Max zijn al jaren beste vrienden van elkaar. Ze zitten samen op basketbal. Nu zijn ze aan het oefenen op het basketbalveldje in de buurt. Max vangt de bal en gooit hem recht in de basket. 'Mooi gedaan man, moet je vrijdag ook met de wedstrijd doen!' Max bloost een beetje. 'Hee Max, hee Michel!' Rosa en haar beste vriendin Chamila komen er aan. Ook deze meiden zijn vrienden van de jongens. 'Hee roos en Mielke! Wat zijn jullie van plan vandaag?' 'O niet zo veel maar ik en Roos hadden in gedachten om misschien morgen naar het bos te gaan. Ik weet een bos waar bijna niemand komt en het supermooi is.' Dat vonden de jongens goed. Het was morgen toch zondag. Het clubje had de hele middag nog in het park gezeten. De volgende dag spreken ze ook af in het park. Michel en Max waren als eerste. 'Ben benieuwd wat voor bos het word, jij niet dan Michel?' 'Jawel. Ik hoop dat die meiden bang worden, dat wordt echt lache man!' Michel en Max geven elkaar een highfive. Even later komen ook Rosa en Chamila die kant op. Samen gaan ze naar het bos. De club kijkt hun ogen uit. Heel veel rozen, vlinders, bloemen, andere mooie beesten en noem zo maar op. De bomen waren prachtig groot en perfect voor de jongens om in de klimmen. Dan komen ze bij een open plek. 'Woow...' Zegt Rosa en haar mond hangt open. Dit is de mooiste plek die ze in haar leven ooit heeft gezien. Ook de anderen staan met open mond naar de mooie plek te kijken. Overal aan de zijkanten staan mooie roze rozen en in het veld staan vingerhoedskruidjes, narcissen, tulpen en noem maar op. En dat alles zelfs tien keer zo groot als de normale tulpjes en narcisjes. Er was mooi hoog gras en in het midden stond een prachtige hele grote boom. Daar gingen de jongens eerst naartoe. Er waren voor de rest allemaal vrolijke vlinders en vogeltjes die floten de mooiste melodieën. Hertjes zo mooi als Bambi en eekhoorntjes die zo tam zijn dat je ze kunt aaien met gemak. Chamila ging even later met de jongens mee de boom in. Rosa zag een hele mooie schitterende roos. Toen ze dichterbij kwam zag ze dag die roos glitterde. Ze strekte haar arm naar de roos uit om hem te plukken maar toen gebeurde er iets heel vreemds. De roos kwam naar haar toe en plukte zichzelf. De roos pakte een soort doosje van gras en takjes en allemaal bloempjes en nog een mooie steen. De roos ging in de doos liggen. Op die steen stond iets geschreven. Er stond: 'Hallo ik ben een toverroos. Ik lig altijd in die doos. Die doos die je net is gegeven. Door mij, de toverroos. Neem me overal mee naartoe. Dan kan ik je helpen. Het is misschien vreemd ik geef het toe. Daarom ga ik je helpen. Anderen zien mij niet staan. Dat komt omdat ik daar niet voor nodig ben. Slechts een enkeling kan me verslaan. Dat zijn degene die ik ken. Jou naam komt erbij. Je krijgt zo uitleg van mij.' Rosa stond vol verbazing te kijken. Ze heeft wel veel problemen en ze kan best wat hulp gebruiken. Dan komt de roos weet uit de doos en krijgt ineens een gezicht....
Ik weet niet of ik bij de 1500 woorden ben gekomen. Ik maak toch nog bij.
Tips en kritiek zijn uiteraard altijd welkom.