Camera of lens kapot, foto's worden niet meer scherp

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Camera of lens kapot, foto's worden niet meer scherp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:30

Grr... Ik baal zo, Y;(
Nu bekijk ik de foto's van de fotomeeting van vorige maand (uhh ja erg laat) en zie ik gewoon geen een scherpe foto..
Er stonden 2 super leuke KWPN-ers voor m'n lens, meiden erbij in jurkjes, bitloos hoofdstel, perfect plaatje.
Maar ja dan moet je wel scherpe foto's kunnen maken.. :(:)

Ik heb een tijd geleden al een topic aangemaakt, en ik dacht dat het aan m'n lens dacht. Hij sloot ook niet meer goed aan op mijn body dus is hij opgestuurd en gerepareerd, dus ik dacht dat dat de oorzaak was van minder scherpe foto's.

Maar ja ik baal echt, ik heb de Canon EOS 1100D en een Tamron 70-300, en kitlens die ik bijna niet meer gebruik. Ik weet dat ik niet de beste body of lens heb maar ik verwacht toch wel gewoon foto's die een beetje scherp zijn, mijn iPhone geeft nog betere resultaten.. -O-

Nu weet ik niet of het aan mijn lens ligt of aan de body. Morgen ga ik foto's maken met de kitlens en mochten die wel scherp zijn dan ligt het aan de lens, en anders aan de body.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen, doe ik zelf iets fout of niet?
Vorig jaar augustus waren mijn foto's nog scherp.

Vorig jaar augustus, foto alleen qua. belichting en contrast bewerkt(heel erg) maar niet qua scherpte:
Afbeelding
3 week terug:
Afbeelding

sorry als het verkeerd staat

foto van augustus is het kwaliteit verminderd door het opslaan vanaf facebook en opnieuw uploaden, is in het echt veel scherper

Azmay

Re: Camera of lens kapot, foto's worden niet meer scherp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:35

Even naar de winkel en af laten stellen, komt vaker voor en is te verhelpen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:40

Met mijn lens bedoel je of mijn body?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:46

Believe schreef:
Met mijn lens bedoel je of mijn body?

Even naar de winkel en vragen, dan kijken ze eerst even. Geloof dat het meestal de lens is die problemen veroorzaakt.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 13:15

LZP -> FK

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 13:38

Grinnik heel blond mss, maar al gecheckt of je lens niet in de MF stand staat???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 16:00

Helemaal niet blond hoor rina! Dacht dat in het begin ook maar bij beide modussen (?) is het wazig. Zelfs op de automatische.

Heb vandaag even foto's gemaakt met mijn kitlens en daar leken ze een stuk scherper.straks op computer kijken of dat ook zo is.