Maar al een geluk hadden we wel nog foto's van de El Teide en het Loro Parque en nog enkele van aan het lavastrand. Maar toch was het vet balen om de helft van de foto's te verliezen!
Maar nu wil ik enkele beelden tonen aan jullie.
De landschapsfoto's zijn gecropt tot panorama, ik heb ze ook bewust zo getrokken zodat ze als panorama beelden konden dienen ...
1.

2. Heel het eiland staat vol met deze 'heuveltjes', dit zijn stuk voor stuk allemaal vulkanen. Maar er is nog maar 1 vulkaan waar activiteit is en dat is de El Teide.

3. El Teide, de vulkaan waar nog activiteit is. Maar tegen dat deze ooit uitbarst, zijn we misschien toch al dood ... de magmakamers liggen zeer diep, daardoor gaat er nog geen sprake zijn van uitbarsting

4.

5. De andere kant van El Teide

6. Hier zaten we bijna elke avond! Het lavastrand, we hebben genoten van de zonsondergangen en de grote golven en natuurlijk 's avonds was de lava nog steeds warm en daar hebben we echt van genoten.

7.

8.

Dan nu de foto's van het Loro Parque,
Het Loro Parque is vooral bekend om de orka's maar daarvoor zijn we niet direct gegaan.
Het Loro Parque is niet ontstaan om orka's te houden, maar omwille van alle soorten papegaaien!
En wat een prachtige papegaaien hebben ze! Je kan ook in een grote 'kooi' rond lopen, waar de papegaaien toch een nette ruimte hebben om rond te vliegen.
9.

10.

11. Een foto van 1 van de orka's, deze is de jongste en is in gevangenschap geboren. Ja wat moet ik ervan zeggen ... het zijn prachtige dieren, echt fenomenaal!! maar de ruimte is voor het aantal dat ze hebben sowieso beperkt. Wij hebben ook een rondleiding gekregen achter de schermen en ik blijf het fantastische dieren vinden.

12. Dat doet een mens toch denken aan 'Happy Feet'! We zijn ook hier bij de pinguins achter de schermen gaan kijken en wat een installaties hebben ze daar om het water te zuiveren en goed te mengen met de hoeveelheden mineralen/zout, etc... en het op temperatuur brengen zodat het allemaal correct is voor deze dieren ... Ze hebben daar toch wel zeker een 7tal soorten pinguins!

Hopelijk hebben jullie er mee kunnen van genieten!
Deze zomer hebben we een reisje naar Frankrijk Dordogne gepland en ik kijk er nu al naar uit om daar foto's te maken!