[FOTO] Tenerife

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HeavensLove

[FOTO] Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 09:22

In februari ben ik op reis gegaan met een vriendin. Onze bestemming was deze keer Tenerife. Wij hebben ons zeer goed geamuseerd en we hadden fantastisch weer! Het enige waarvan ik baalde was dat halverwege mijn reis 1 van mijn geheugenkaartjes stuk is gegaan van mijn camera, een halve reis aan foto's zijn dus verdwenen; ik baalde er echt van! We hadden zulke leuke foto's gemaakt van onze katamaranrit en de walvissen, van aan het lavastrand, van het hotel, enz ...
Maar al een geluk hadden we wel nog foto's van de El Teide en het Loro Parque en nog enkele van aan het lavastrand. Maar toch was het vet balen om de helft van de foto's te verliezen!

Maar nu wil ik enkele beelden tonen aan jullie.
De landschapsfoto's zijn gecropt tot panorama, ik heb ze ook bewust zo getrokken zodat ze als panorama beelden konden dienen ...

1. Afbeelding

2. Heel het eiland staat vol met deze 'heuveltjes', dit zijn stuk voor stuk allemaal vulkanen. Maar er is nog maar 1 vulkaan waar activiteit is en dat is de El Teide.
Afbeelding

3. El Teide, de vulkaan waar nog activiteit is. Maar tegen dat deze ooit uitbarst, zijn we misschien toch al dood ... de magmakamers liggen zeer diep, daardoor gaat er nog geen sprake zijn van uitbarsting
Afbeelding

4. Afbeelding

5. De andere kant van El Teide
Afbeelding

6. Hier zaten we bijna elke avond! Het lavastrand, we hebben genoten van de zonsondergangen en de grote golven en natuurlijk 's avonds was de lava nog steeds warm en daar hebben we echt van genoten.
Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

Dan nu de foto's van het Loro Parque,
Het Loro Parque is vooral bekend om de orka's maar daarvoor zijn we niet direct gegaan.
Het Loro Parque is niet ontstaan om orka's te houden, maar omwille van alle soorten papegaaien!
En wat een prachtige papegaaien hebben ze! Je kan ook in een grote 'kooi' rond lopen, waar de papegaaien toch een nette ruimte hebben om rond te vliegen.

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Een foto van 1 van de orka's, deze is de jongste en is in gevangenschap geboren. Ja wat moet ik ervan zeggen ... het zijn prachtige dieren, echt fenomenaal!! maar de ruimte is voor het aantal dat ze hebben sowieso beperkt. Wij hebben ook een rondleiding gekregen achter de schermen en ik blijf het fantastische dieren vinden.
Afbeelding

12. Dat doet een mens toch denken aan 'Happy Feet'! We zijn ook hier bij de pinguins achter de schermen gaan kijken en wat een installaties hebben ze daar om het water te zuiveren en goed te mengen met de hoeveelheden mineralen/zout, etc... en het op temperatuur brengen zodat het allemaal correct is voor deze dieren ... Ze hebben daar toch wel zeker een 7tal soorten pinguins!
Afbeelding

Hopelijk hebben jullie er mee kunnen van genieten!
Deze zomer hebben we een reisje naar Frankrijk Dordogne gepland en ik kijk er nu al naar uit om daar foto's te maken!

lieke123

Re: [FOTO] Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 09:42

Heel gaaf! Balen van de foto's die je verloren bent.. heb ik ook wel eens gehad in australie in de eerste week

babli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:01

Mooie foto's! Ik ga eind juni op vakantie naar Tenerife dus vind het vooral erg leuk om deze foto's nu te zien.
Vooral foto 3 en 5 geven een fijn beeld!

even offtopic, ben je helemaal omhoog gegaan bij de Teide?

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 11:08

@lieke: ja ik was zo gefrustreerd die avond ^^ er stonden wel 600 foto's op die kaart :o

@babli: neen, wij zijn rond gewandeld maar niet tot boven gegaan

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 11:15

Prachtig Sara, werkelijk waar.. <3

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:52

Ik vind ze heerlijk weg kijken!
De panorama's geven echt een heel gaaf beeld zo, vind het erg mooie foto's, mooie verdeling erin ook.
De vogels; top, superscherp. heel gaaf.
Ik vind de orka de minste van de foto's, hij boeit me niet zo.

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 17:14

Ik had echt veel foto's van de orka's ^^ maar heb ook stukjes gefilmd, alleen moet ik de filmpjes nog afwerken ^^

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:20

Gave fotoserie, ik kom weer helemaal in de vakantiesferen. Tenerife is een prachtig eiland. Loro park zijn we alleen niet heengeweest uit principe, wel jammer als ik nu de foto's van de papegaai zie. Die zijn leuk om te fotograferen.

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 19:52

Gave serie. Prachtige foto's.
Wat zonde dat 1 van je geheugenkaartjes was stuk gegaan.