[TEK][WIP]Paardenhoofd - foto van Ninjahoen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mirriezz

[TEK][WIP]Paardenhoofd - foto van Ninjahoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 18:06

Hoi allemaal, mijn eerste tekening op Bokt... Het is alweer veel te lang dat ik getekend heb, maar na alle inspirerende tekeningen hier ben ik weer begonnen.
Het is dus al eeuwen geleden, daarom heb ik een foto van Ninjahoen uit het aanvraagtopic gepakt (zal hem er later even bijplaatsen).
Ze wilde een foto van haar met haar paard, maar voor mij is t nu genoeg om alleen het paard te tekenen. Ik ben benieuwd wat jullie vinden, maar please be nice! Kritiek in de vorm van tips zijn zeker welkom, maar ik weet zelf ook dat het nog best wat beter kan.

Nou, lang verhaal, hier dan de eerste opzet:
Afbeelding

Vervolgens ben ik er wat aan gaan inkleuren:
Afbeelding

Ik hoop vanavond weer verder te gaan. Ben benieuwd wat jullie vinden!

ponypret123

Re: [TEK][WIP]Paardenhoofd - foto van Ninjahoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:34

De beginscherm ziet er al leuk uit! Ben benieuwd naar het resultaat ;)

ninjahoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 19:22

oeh ben benieuwd! ga hem zeker volgen :)

ninjahoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 08:38

en hoe vordert het?

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 20:24

Je opzet is vrij groot voor je vel papier. Nu houd je weinig ruimte voor de hals en oren over. Je kunt beter een te groot vel papier later bijsnijden als er een stuk aan moeten plakken. Ik heb het ook al vaak gehad dat ik een portret aan het schilderen was en er dan na heel veel werk achter kwam dat de oren er maar half op passen. Als de rest dan juist heel goed aan het lukken is is dat zonde.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 22:14

dankjewel CaPrIoLe'79! Heb je ook tips hoe ik dat voor elkaar krijg?
Dit is ongeveer A3-papier (vage afmeting, net iets groter) dus groot genoeg, vind ik. Alleen lukte het me niet om het hoofd op een normaal formaat te tekenen. Dit is al 10 pogingen om het kleiner te tekenen verder... Dus al relatief klein.
Als ik het kleiner ging tekenen kreeg ik óf A5/4 formaat, wat ik dus weer wat te klein vond, óf groter dan dit (bij 1 poging paste zelfs het oog er niet meer op xD)

Ik heb het nu na al die pogingen dus maar even zo gelaten, als in: het is maar een oefening, laat ik dan maar lekker oefenen op de rest.

@ninja: te weinig. Halstertje staat er al wel een beetje bij, begint iets te worden. Zal proberen morgen nog weer een foto te plaatsen, hoop dan ook weer een stukje te doen.

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:40

Wat je kan doen, om grootte wat makkelijker te kunnen bepalen is het blad in 9 vakjes verdelen (de gulden snede). Dan heb je beter een idee waar je precies aan het werken bent op het blad en of het in verhouding uit gaat komen :) Tip voor een volgende keer dus.

Ben erg benieuwd naar hoe het gaat worden :D Probeer wel, als je een foto maakt hem echt van bovenaf te maken :o door het perspectief van de foto lijkt de neus erg dik maar ik durf niet te zeggen of dat dus ook echt zo is of dat het echt door het perspectief komt.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 20:16

Ik ging proberen om mijn startpost bij te werken, maar ik weet niet hoe dat moet, dus ik doe het ff zo.
Afgelopen week al bijgewerkt, maar nog steeds niet laten zien: (op photobucket had ik hem zo netjes geroteerd -_-)
Afbeelding

Vanavond heb ik even uitgebreid de tijd genomen, dus daarvan 3 plaatjes. De laatste heb ik zo recht mogelijk van boven genomen, zodat die goed te beoordelen valt. Het is allemaal nog wel even wat grof werk, maar ik heb wel het idee dat het nu iets word.
Afbeelding

met oog:
Afbeelding

en de laatste voor vanavond:
Afbeelding

En ik ben natuurlijk heel benieuwd nu wat jullie vinden :)

ponypret123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:19

Ziet er goed uit! Mooi hoor <3

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:21

Aah het lag inderdaad aan het perspectief ^^ Ziet er al goed uit :D Mooi dat je al die kleine onderdeeltjes van het halster zo goed hebt weten neer te zetten :o Ga zo door :D

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 20:24

woow! wat zijn jullie snel! Dankjewel voor de complimenten!
Ik vind het werken met veel schaduw nogal eens eng, vooral als ik nog helemaal een wit papier heb. Vandaar dat ik het hoofd even grof gekleurd heb, dan durf ik opeens wel diepte aan te brengen in het halster enzo.
Ben benieuwd wat er komende dagen nog gaat groeien zelf :)

ninjahoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:32

wat goed! ik zie wel al echt Twilight erin terug :) blijf zo bezig :)

ninjahoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:48

ben benieuwd of er nog vorderingen zijn? :)

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 22:04

ninjahoen schreef:
ben benieuwd of er nog vorderingen zijn? :)

sorry ninja, ik heb nu de vierde week toetsing erop zitten en de laatste anderhalve week kneep ik hem echt heel erg... Dacht dat ik het nooit zou halen om volgend jaar op stage te mogen.
Gelukkig heb ik vandaag wat resultaten al binnen (docenten kunnen ook snel zijn blijkbaar). Ik moet nog 1 verslag, en als ik daar minimaal een 5 voor haal, dan gaat het allemaal lukken :)
Dus, nog even twee tot drie daagjes flink aan dat verslag, en dan is het tijd voor ontspanning. Binnenkort ga ik dus weer verder.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 20:47

Poehpoeh, ik heb diep moeten graven om dit topic weer te kunnen vinden (krijg ook meteen een melding van Bokt dat het een oud topic is xd).

Het lijkt wel eeuwen geleden dat ik nog getekend heb. Vorige week heb ik een tussendoor tekeningetje geshowed die liet zien dat ik echt geen mensen kan tekenen. Hopelijk gaat het met de paarden toch nog wat beter.

In verband met school en privé heeft dit werk super lang stilgelegen, maar ik ben super blij dat ik het vandaag heb opgepakt! Ik heb nog steeds geen zeeën van tijd, maar ik hoop de komende weken toch af en toe een kwartiertje te vinden om te gaan zitten en op die manier beetje bij beetje verder te komen.

Goed, de stand van vandaag moet ik dus eventjes showen.

Afbeelding

Ik hoop dat jullie het nog wat vinden. Heb in elk geval zelf heel veel plezier weer in een paar minuutjes prutsen :)

ninjahoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:00

ik vind hem nog steeds mooi :) ben benieuwd!

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 12:03

gelukkig! ik merkte op dat er toch tussen de laatste foto en de een na laatste foto veel verschil zit. Ik baal nu wel echt nog meer dat de oortjes er precies af vallen! Maar ja, dat is nu jammer, ik wil hem nu maar zo mooi mogelijk maken!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:39

Kleine Tip. Ik zou meer contrast gebruiken

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 20:40

drawerlover schreef:
Kleine Tip. Ik zou meer contrast gebruiken

Dankjewel voor je tip! Ik ben het volledig met je eens, maar ik vind contrast altijd beat wel moeilijk. Daarom begin ik met een lichte basis en bouw steeds meer contrast op. Waar sommige mensen eerst 1 stuk inkleuren en dan verder gaan, kom ik dus elke keer terug en kleur weer een beetje donkerder.
Omslachtig is dat wel ja.

Als je tips hebt hoe ik meer contrast neer kan zetten zonder op de verkeerde plekken heel donkere lijnen te hebben (ik ben bang dat ik ze nooit meer weggegumd krijg), dan hoor ik die graag!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 07:09

Dat contrast ding is een soort van angst iets. je bent gewoon bang om het te verpesten. Dat had ik eerst ook. Contrast mag echt aanwezig zijn hoe moeilijk dat ook is. Voor de rest vind ik het alleen jammer van die oren maar dat is denk ik gewoon zo stom getekend dan. :')

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 08:05

@drawerlover: ik ben er dus gewoon mee aan het oefenen, en ik merk dat ik al meer lijnen durf te zetten dan vroeger. T ziet er alleen nog niet zo uit, ik kom van ver ;)

Die oren is echt super balen ja! ik kreeg elke keer de verhoudingen in het hoofd niet goed en de schets werd of te groot, of te klein. Bij mijn uiteindelijk mooie, maar te grote schets heb ik het maar laten zitten. Liever een mooie schets te groot dan een hele lelijke die wel op het blad past.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:14

Dan teken met raster. Dat doe ik ook. Daar leer je iets van echt waar. En uiteindelijk kun je het weglaten. Rastertekenen is heel makkelijk

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 21:20

Ik vind een raster ook heel moeilijk, ik ga mezelf dan heel erg veroordelen... Maar bij de volgende tekening ga ik t mss wel eens proberen. Wie weet wat t oplevert.

Na een periode drukte en stress (o.a. heel belangrijke herkansing van studie) eindelijk weer een momentje gevonden om te tekenen. Contrast komt er nu beter in, en nu im gestopt ben zie ik ook meteen stukjes die nog weer bijgewerkt mogen. Maar dat komt later deze week.

Afbeelding