Ik weet niet hoe de action acryl mengt maar als je ietsje duurder gaat krijg je heel waarschijnlijk mooiere gemengde kleuren en je hebt minder potten/tubes nodig.
Met wat duurder raad ik je Amsterdam acrylic's, goed studie kwaliteit. Hier ben ik mee begonnen.
Oker geel, (citroen geel voor frissere kleur groen) ultramarijn blauw en gebrande omber, wit en rood.
Hier kun je alle kleuren mee maken die je nodig hebt. Met ultramarijn blauw en gebrande omber maak je mooi zwart en grijs tinten. Met ultramarijn blauw en oker geel, klein beetje gebrande omber maak je donker groen.
Lichter bruin, gebrande omber met wat wit er bij, voeg wat oker geel toe voor meer warmte. Kijk uit met te veel mengen met wit, zorgt voor minder diepte in je schilderij, maakt flets. Zet er altijd een warmte kleur zoals de oker geel/citroen geel tegenover om een kleur/voorwerp op je schilderij lichter te maken.
Kan bij muren anders zijn, geen idee, maar op doek moet je acryl niet te veel mengen met water vanwege kans op barsten.