vraag, welke acrylverf en waar halen voor muurschilderingen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sax89

vraag, welke acrylverf en waar halen voor muurschilderingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 16:03

Wij zijn pas verhuisd en binnenkort wil ik aan de laatste kamer gaan beginnen. Uiteraard gaan we deze eerst helemaal strippen en dan schilderen met de basis kleur zodat de ondergrond gereed is.
Nu zit ik er echt aan te denken om zelf muurschilderingen erop te maken.
Heb al onderzoek gedaan en weet dat het met een dia projector het makkelijkst is.
Maar nu zit ik te kijken waar en watvoor acryl verf heb ik nodig. Zag ook waterbasis voorbij komen...
Wie kan mij helpen, en waar kan ik het een beetje voordelig krijgen.
Het zal gaan om ongeveer 3 schilderprojecten.
Kleuren schatting.
Zwart, rood, geel, oranje, blauw, paars, bruin, groen, roze, babyroze, donker groen.

Alle tips zijn welkom!

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 07:24

Ik gebruik de acrylverf van de action. Lekker goedkoop maar helaas niet in alle kleuren die jij wil. Mengen kan natuurlijk wel. Daarnaast kun je water toevoegen zodat het beetje aquarel achtig wordt.

http://www.voordeelmuis.nl/img/gif/1261/1261116.gif

Vergeet overigens wit niet. Heb je bij ongeveer alle schilderingen nodig, zwart en wit.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 13:49

Ik weet niet hoe de action acryl mengt maar als je ietsje duurder gaat krijg je heel waarschijnlijk mooiere gemengde kleuren en je hebt minder potten/tubes nodig.

Met wat duurder raad ik je Amsterdam acrylic's, goed studie kwaliteit. Hier ben ik mee begonnen.

Oker geel, (citroen geel voor frissere kleur groen) ultramarijn blauw en gebrande omber, wit en rood.
Hier kun je alle kleuren mee maken die je nodig hebt. Met ultramarijn blauw en gebrande omber maak je mooi zwart en grijs tinten. Met ultramarijn blauw en oker geel, klein beetje gebrande omber maak je donker groen.
Lichter bruin, gebrande omber met wat wit er bij, voeg wat oker geel toe voor meer warmte. Kijk uit met te veel mengen met wit, zorgt voor minder diepte in je schilderij, maakt flets. Zet er altijd een warmte kleur zoals de oker geel/citroen geel tegenover om een kleur/voorwerp op je schilderij lichter te maken.

Kan bij muren anders zijn, geen idee, maar op doek moet je acryl niet te veel mengen met water vanwege kans op barsten.

CaPrIoLe`79

Re: vraag, welke acrylverf en waar halen voor muurschilderingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:41

Galeria acrylverf heeft hele mooie kleuren en goede pigmenten.
Actionverf zou ik niet aanraden, die hebben amper pigment en zijn meer voor een snelle oefening voor als je nog nooit geschilderd hebt. Dan kun je beter de allergoedkoopste verf uit een kunstspeciaalzaak halen, dat scheelt al enorm. Hoe duurder de verf hoe mooier en intenser de kleuren meestal zijn, dus het is maar hoeveel je er voor over hebt.
Maar misschien is het ook leuk om met liquitex spraypaint te werken, maar dan wordt het wel wat duurder.

sax89

Re: vraag, welke acrylverf en waar halen voor muurschilderingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 06:11

Bedankt voor alle tips!
Ik neem alles mee, ga nog niet gelijk beginnen dus verdere tips blijven van harte welkom!