Maar goed ik heb jaren terug een hanger laten maken met de as van onze hond.
Was er dol gelukkig mee en ging ook niet meer af.
Maar helaas door het vele dragen werd het zilver al binnen een paar weken lelijk (was dus geen zilver).

En nog geen jaar na dato is het glazen kokertje uit zijn houder gevallen met alle gevolgen van dien.
Geloof me het doet zeer al het as weer proberen te verzamelen uit je bh weg, en vervolgens de stofzuiger door de auto moet halen.
Maar goed ik heb dus geen vertrouwen meer in deze constructie.
Na jaren zoeken en zelfs glasblazers gevraagd geen succes gehad om een vervangende stevige oplossing te vinden.
Nu zie ik steeds meer en meer glas kralen ed opduikelen en andere mooie oplossingen.
bv :

Maar nu kom ik prijzen tegen waarvan ik steil achterover van sla.
Ik wil best wat betalen maar zoveel ???
Eigenlijk zoek ik dus weer iets soortgelijks weer maar dan niet zo'n gigantische kraal.
Ik vond het idee van het kokertje wel erg mooi met de gedachten dat er uiteindelijk een naam oid in ge graveert kan worden.
Ik ben dus door omstandigheden redelijk kieskeurig geworden in wat het uiteindelijk moet gaan worden.
Dus de hanger moet aan de volgende eisen voldoen :
Moet waterdicht zijn en tegen water kunnen.
Mag dus niet meer uit elkaar vallen !
Moet wat kunnen hebben gezien hij om gaat en eigenlijk ook niet meer af.
Geen lompe grote hanger zijn zoon moet er uiteindelijk ook bij kunnen en ik wil niet een gigantisch werktuig om mijn nek hebben.
Bij voorkeur:
De mogelijkheid namen er in kunnen zetten (hoe klein ook).
Ik vind de kokertjes mooier dan de kralen.
Het zou ook mooi zijn als er iets omheen zit wat het glas wat extra stevigheid kan bieden, maar ook niet teveel/lomp wand de inhoud moet wel goed te zien zijn.
Dus nu zoek ik een oplossing dat ik zelf kan doen (sites waar ik kan bestellen) en of een betrouwbaar adres waar ik dit kan laten doen.
Ik snap dat het redelijk tegenstrijdig is wat ik zoek maar het zou er toch moeten zijn.
Wie heeft een idee ?