Ik heb lang getwijfeld, maar toch open ik dit topic. Want ik zou graag jullie meningen over deze foto’s horen.
Ik hou al heel erg lang van fotograferen, maar ik ben pas ongeveer een half jaar serieus aan het fotograferen. Ik fotografeerde altijd met een Panasonic camera, totdat mijn moeder besloot dat ze graag een spiegelreflexcamera wou. Dat wou ik natuurlijk ook wel graag en daarom hebben we toen de Canon 700D met de Tamron 18-270 mm F3,5-6,3 lens. Dit bevalt mij/ons tot nu toe zeer goed!

Voordat we deze camera kochten heb ik een dagje de camera van mijn opa mee naar stal genomen. Dit was een Nikon D40. Ik zou niet weten wat voor een lens daarop zit. Ik had geen idee hoe de camera werkte, maar ik probeerde wel wat.
Daar zijn toen een aantal mooie foto’s uit komen rollen waaronder deze 3 foto’s. Ik ben zelf erg blij met deze foto’s.

Een spiegelreflex beviel mij zo goed, dat we besloten dat we er dus ook een gingen kopen. Het scherpstellen was in het begin even wennen, maar uiteindelijk best goed gelukt…
Dit was een van de eerste foto’s met die camera:
Toen ik nog met de Panasonic camera fotografeerde heb ik een keer van een mevrouw foto’s van haar wedstrijd gemaakt. Die mevrouw is de instructrice van mijn instructrice. En nu had ze gevraagd of ik het leuk vond om nog een keer langs te komen en foto’s van haar paard te maken. Daar is toen onder andere deze foto uitgekomen:

De zon scheen die dag heel fel. Schaduwen van het hoofd van het paard op zijn lijf was een groot punt waar ik tegenaan liep. Later adviseerde iemand mij om hiervoor een reflexiescherm te gebruiken, maar schrikt een paard hier niet van?

Vervolgens ging de camera natuurlijk meer mee naar stal. Zo heb ik ook deze foto’s gemaakt…

Vlak voordat deze foto gemaakt werd kwamen we erachter dat mevrouw drachtig was..

Vervolgens heb ik nog een keer verkoop(portret)foto’s gemaakt. Dat zijn toen deze foto’s geworden:

En een tijd je terug stond er een bloesemboom in de buurt heel mooi in bloei. Daar moest ik natuurlijk ook foto’s mee maken. Daar zijn toen deze foto’s uitgekomen.
Deze foto is toen zaterdagmiddag gemaakt en zondagavond is ze bevallen van een prachtig meisje..

Toen mevrouw nog maar een paar dagen oud was:

En inmiddels is ze ongeveer 5 weken oud:

Verder ben ik gewoon doorgegaan met de paarden op stal fotograferen..

Ik hoop dat jullie mij nog tips kunnen geven. Ik vind zelf dat ik erg vooruit ben gegaan, maar er valt nog een hoop te verbeteren. Ook tips over de nabewerking zou ik fijn vinden! Ik doe dit nu via GIMP, maar ben er nog niet zo ervaren in. Dus halstertouwen en dergelijke wegwerken, ik doe mijn best
, maar perfect is anders... Alvast super bedankt!

Ik wil deze foto's nergens anders tegenkomen!