Let niet op de spellingsfoten ect!
Laten jullie een reactie achter?
Claud de droomtinker!
Hoofdstuk 1
Het is maandag morgen als Claud uit zijn stal word gehaald. Een wat oudere vrouw pakt zijn halster en doet het bij Claud om. Nee he! Ach Claud wees eens blij dat je teminste naar de wei mag zegt Connor die in de box naast Claud staat. Claud hoort het niet en loopt half slapend achter de vrouw aan die Marion heet. Als Claud nou eenmaal in de wei staat begroeten zijn andere weidemaatjes hem vrolijk! Hey slaapkoppie zegt July een forse Tinker hengst, er is een nieuwe merrie op stal! Ja het zal wel zegt Claud. Hey wat is er met jou? vraagt July. Oh niks hoor. Echt wel zegt July. Heb je soms liefdesverdriet? Nee hoezo zegt Claud. Nou gewoon je lijkt zo sip. Hey kom op tegen mij kan je alles vertellen! Dan vertelt Claud wat hem dwarszit: ik heb eens nagedacht wat nou als de mensen die mij misschien willen kopen wel helemaal niet lief zijn? En wat nou als het doorgaat dan zie ik jou en de rest nooit meer... Dat is waar zegt July. Morgen komen ze kijken toch? Ja antwoord Claud. Zullen we er een mooie laatste dag van maken? Wie het eerste bij de andere kant van de wei is! En de 2 Tinker hengsten hollen weg.
De volgende morgen is Claud doodmoe, hij heeft helemaal niet kunnen slapen. Hij wil hier niet weg nooit!
het is middag als er een onbekende auto het erf op rijd. Een lange slanke vrouw en een meisje van ongeveer 14 jaar oud stapt uit de auto. Oh nee nu gaat het gebeuren... Succes fluistert Connor.
Er komt gelijk een man op hun afgelopen. De mensen praten een beetje en dan wijst de man die Johny heet naar Claud. De mensen lopen op Claud af. Claud word nerveus en gaat met de kont naar de boxdeur staan. Als Claud iets aan Connor wilt vragen is hij er niet.. alle paarden zijn al naar de wei gebracht. Hij staat er alleen voor. Dan hoort hij stemmen het groepje staat nu voor zijn boxdeur. Moet ik hem er even uit halen zodat je hem kan proberen? Ja graag! Johny pakt het halster van Claud. Claudjee kom eens! Dan doet Johny de deur open. Hij loopt naar het hoofd en doet zijn halster om. Dan loopt
Claud uiteindelijk mee. Esra pak jij het tuig even? Jahoor antwoord Esra en ze verdwijnt in de zadelkamer. Als Claud eenmaal op de poetsplaats staat komt Esra met de spullen aangelopen. Een tijdje later lopen ze naar de bak. Het zit me niet lekker als Claud naar de sporen en de zweep van het meisje kijkt. Stap maar op Marissa! Als Marissa eenmaal op Claud zit...
Verder?
Ik vind het best een slap verhaal maar nou en.. :p
Ook als het in de verkeerde categorie staat sorry
Groetjes!..
Laten jullie een reactie achter?