Meerdere modellen 1 locatie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Priscilla__

Meerdere modellen 1 locatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 13:22

Hoi allemaal,

Ik ben gevraagd om een reportage te doen op een stal. Het gaat hier om meerdere modellen, waarschijnlijk tussen de 4-6. Ze willen allemaal portret foto's en losgooi en/of rijfoto's. Nu leek mij het makkelijkst om voor zoiets echt een schema op te stellen. Nu ben ik benieuwd hoe de andere fotografen zoiets aanpakken. Alle hulp is welkom en ideeën voor een schema ook!

Hoeveel tijd nemen jullie bijv. voor portret foto's/losgooi/rijfoto's per model?

Alvast bedankt!

kimberley23

Re: Meerdere modellen 1 locatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:05

Ik denk idd dat een schema wel handig is!
Misschien 15 min. portret, 10 min. losgooi, 10 min. rijden per paard?
Waarschijnlijk kun je dat wel redden, misschien bij portret/rijden iets meer. Ligt er natuurlijk aan hoe de paarden zijn.

Wel een superleuke aanvraag! Ben benieuwd naar je resultaat na de shoot :D

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 18:53

Bij fotoreportages van meerdere paarden op 1 locatie vraag ik altijd wat de wensen zijn van iedereen. Mensen met rijfoto's plaats ik altijd een beetje bij elkaar, zodat je eerst van alle die paarden portretten kunt maken (ik reken 30 minuten per paard) en vervolgens 'gezamenlijk' de rijfoto's. Dit scheelt heel veel tijd, losrijden moet toch gebeuren.

Of anders 75 - 90 minuten per paard.

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 20:17

SSDesign schreef:
Bij fotoreportages van meerdere paarden op 1 locatie vraag ik altijd wat de wensen zijn van iedereen. Mensen met rijfoto's plaats ik altijd een beetje bij elkaar, zodat je eerst van alle die paarden portretten kunt maken (ik reken 30 minuten per paard) en vervolgens 'gezamenlijk' de rijfoto's. Dit scheelt heel veel tijd, losrijden moet toch gebeuren.

Dus dan doe jij eerst van iedereen portret foto's en daarna iedereen rijfoto's? Maar zit je er dan niet mee dat bijv. diegene die als eerst portret moet staat die dan lang moet wachten tot de rijfoto's?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 06:33

Priscilla__ schreef:
SSDesign schreef:

Dus dan doe jij eerst van iedereen portret foto's en daarna iedereen rijfoto's? Maar zit je er dan niet mee dat bijv. diegene die als eerst portret moet staat die dan lang moet wachten tot de rijfoto's?

Ja of eerst 3 paarden portret en daarna de rijfoto's van die paarden en dan een tweede groep met hetzelfde principe. :) Dan hebben mensen tussendoor tijd om even op te zadelen (en sommigen willen zelfs nog even vlechten tussendoor), en kan ik even wat drinken :) Heeft altijd prima gewerkt.

Maar ook een eerlijke tijdsverdeling werkt vaak goed, dan weten mensen precies hoeveel tijd ze hebben :)

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 14:13

Bedankt, hier kan ik iets mee. :)