[FOTO] Over het zand en door de duinen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rosa__

[FOTO] Over het zand en door de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 17:31

Laatst had ik de kans om wat foto's te maken op het strand en in de duinen van Wassenaar. :) Aangezien ik ook samen met m'n vriend was, zijn het zijn er nou niet echt veel geworden. Maar ik kon uiteindelijk wel een paar mooie kiezen. Het weer was eigenlijk helemaal niet zo fijn voor het strand, maar wat betreft de foto's kwam 't juist wel goed uit!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Camera: Nikon D90
Lens: Nikkor 55-200mm f/4-5.6 AF-S VR DX

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:23

Je foto's hebben een heel paars/roze zweem, heb je dit nabewerkt? Ook is je horizon niet recht.
Over het algemeen zijn de foto's ook wat tam, probeer meer met je compositie te spelen :j.

Hanna_94

Re: [FOTO] Over het zand en door de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:15

Ook ik zie die roze/paarse zweem.
Ik vind de foto's zeker niet slecht, maar ze zijn inderdaad misschien wat 'saai' en je blijft er niet naar kijken.

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 09:27

Jullie hebben gelijk, althans, ik zie zelf niet specifiek roze of paars, maar er zit wel iets veel te lichts in deze foto's nu ik er kritischer naar kijk, alsof de kleurbalans daarbij ook niet klopt... Het was me eerst niet zo heel sterk opgevallen!
Bij de originele versie is dit 'kleurtje' ook een beetje aanwezig, vooral in de duinen, die tonen echt paarstinten. Maar het is wat gekker gaan ogen door... inderdaad, mijn nabewerking. Ik heb het contrast en de verzadiging iets verhoogd. Doordaar is het kleureffect met het paars en roze een soort van uitvergroot. De originele versie vind ik zelf erg flets, net alsof er mist hangt.

Ik zal de verbeteringen even plaatsen. Als ik die nu vergelijk met de foto's uit mijn OP, dan vind ik deze een veel fijner beeld geven. :=

Afbeelding

Ter vergelijking, de originele:
Afbeelding

Afbeelding

Originele:
Afbeelding

Hier nog een iets minder 'brave' foto, hoewel ik moet zeggen dat ik zelf niet fijn naar deze kan kijken. Ik vind het beeld te rommelig...

Afbeelding

Het horizonprobleem bij de eerste foto in de OP is dat er eigenlijk twee horizonnen zijn, die nogal gauw afsteken. Ik had me idd meer moeten richten op het zeeperspectief. ;)