Jullie hebben gelijk, althans, ik zie zelf niet specifiek roze of paars, maar er zit wel iets veel te lichts in deze foto's nu ik er kritischer naar kijk, alsof de kleurbalans daarbij ook niet klopt... Het was me eerst niet zo heel sterk opgevallen!
Bij de originele versie is dit 'kleurtje' ook een beetje aanwezig, vooral in de duinen, die tonen echt paarstinten. Maar het is wat gekker gaan ogen door... inderdaad, mijn nabewerking. Ik heb het contrast en de verzadiging iets verhoogd. Doordaar is het kleureffect met het paars en roze een soort van uitvergroot. De originele versie vind ik zelf erg flets, net alsof er mist hangt.
Ik zal de verbeteringen even plaatsen. Als ik die nu vergelijk met de foto's uit mijn OP, dan vind ik deze een veel fijner beeld geven. 

Ter vergelijking, de originele:

Originele:

Hier nog een iets minder 'brave' foto, hoewel ik moet zeggen dat ik zelf niet fijn naar deze kan kijken. Ik vind het beeld te rommelig...

Het horizonprobleem bij de eerste foto in de OP is dat er eigenlijk twee horizonnen zijn, die nogal gauw afsteken. Ik had me idd meer moeten richten op het zeeperspectief.