Eerste fotoshoot

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Eerste fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 17:57

Hoihoi,

volgende week zondag (25 mei) heb ik mijn eerste geplande fotoshoot met een meisje en waarschijnlijk haar twee paarden. Nu is dit dus voor mij de eerste keer en ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe het in zijn werk gaat. Is het de bedoeling dat ik heel erg meedenk over de setting van de fotoshoot of moet ik dat haar meer zelf laten doen? Ik neem aan dat het handig is dat ik er vantevoren gewoon naar vraag.

Ik vraag nog niks voor mijn fotoshoots. Ik heb pas een keer serieus gefotografeerd met mijn nieuwe lens en camera, de rest waren allemaal tripjes voor mezelf of impromptu fotosessies met een random paard langs de weg, dus ik doe het vooral om te oefenen.

Iemand tips :)?

Liefs,

xPabloBokt

kimberley23

Re: Eerste fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 18:24

Dat ligt er heel erg aan om ze al vaker fotoshoots heeft gehad, vaak als ze dat al eerder hebben gedaan weten ze beter welke poses ed. ze moeten aannemen en welke foto's mooi worden, bij de eerste keer zou dit wat moeilijker gaan en dan moet je denk ik zelf wat meer met ideeën komen :) Voor vragen mag je me altijd pb-en :j

Fantasycat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 19:20

Ik zou zeker een paar poses achter de hand houden, voor het geval jullie vastlopen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 21:26

Oké, heel erg bedankt, daar kan ik wel wat mee!

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 21:28

Het verschilt gewoon heel erg per persoon, de een komt met hordes aan ideeën, en de ander moet je bijna in alles sturen. Houd gewoon wat dingetjes achter de hand, en controleer tussentijds ook goed je foto's of er niet iets storend is aan het plaatje. Sommige dingen vallen je in eerste instantie helemaal niet op, maar als je naar de foto kijkt ineens wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:37

Jij als fotograaf weet wat je "door de lens" ziet en hoe de foto eruit komt te zien, het model weet dat niet. Daarom heb jij zeker een hele grote rol in het aansturen tijdens de fotoshoot: kijken naar licht, achtergrond, etc. Dat is echt de taak van de fotograaf. De pose is een combinatie van fotograaf/model (mijn inziens), maar komt bij minder ervaren modellen vooral van jou als fotograaf uit.

Je kan je model vragen van te voren wat foto's te zoeken die zij mooi vindt, ter inspiratie, voor pose of sfeer :)