Welk teken tablet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JustMyZtje

Welk teken tablet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 21:23

hoi
ik ben sins kort weer begonnen met digitaal tekenen, dit doe ik met Gimp 2.8
zou hoor ik van veel mensen dat ze een teken tablet gebruiken, maar nu is mijn vraag:

wat een fijne en een betaalbare? goede ervaringen of geen goede,'
laat het graag horen :D

(sorry als dit verkeerd staat)

een van mijn tekeningen:
http://imgur.com/pYKPgiU

Ryomieko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 21:31

Om te beginnen zou ik gewoon een Wacom Intuos nemen, deze is 69,90. Ze hadden ook Bamboo, maar ik weet niet meer of ze deze nog verkopen omdat ze overgestapt zijn naar Intuos, op hun eigen site zijn ze iedergeval niet meer te verkrijgen, ik weet niet of dat ook zo is op andere site's.
Ze verkopen ook tekentablets met touch, deze zijn direct ook weer duurder, maar dan kan je met je vingers je canvas vergroten, verkleinen, draaien etc. Ik had dit ook, maar ik heb het zelf nooit gebruikt, dus beetje geldverspilling.

Je hebt ook nog andere merken tekentablets die goedkoper zijn, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee, heb altijd een Wacom gehad omdat dit toch wel beetje het topmerk is kwa tekentablets.

Tazzey

Re: Welk teken tablet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 21:41

De Intuos heeft jarenlang naast de Bamboo bestaan er is dus geen sprake van een overstap.

Wacom is wel de beste. Ik heb altijd Wacoms gehad met daartussen een Trust tablet. De Trust was verschrikkelijk slecht geen aanrader dus.

Het maakt niet zoveel uit welke Wacom je in het begin koopt.

Ryomieko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 21:43

Tazzey schreef:
De Intuos heeft jarenlang naast de Bamboo bestaan er is dus geen sprake van een overstap.

Heb nooit de Intuos opgemerkt op de site van Wacom, najah, ze hebben wel de Bamboo hebben uit de schappen gehaald.

Tazzey

Re: Welk teken tablet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 21:55

Ik heb mijn Intuos al heel erg lang in huis. Toentertijd was de Bamboo ook al te koop. De Bamboo is bij de leverancier nog gewoon te bestellen dus de gemiddelde computerzaak zal he er vast aan kunnen helpen. De Media Markt hier heeft ze ook nog. Een vriendin heeft er gisteren 1 gekocht. De Bamboo pen & touch, zilveren uitvoering.