Vraag: wie werkt er hier met Adobe Illustrator?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DianneM

Vraag: wie werkt er hier met Adobe Illustrator?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 18:55

Wie werkt er hier met AI en kan me vertellen waar ik een goede cursus kan gaan volgen om het ook onder de knie te krijgen?

Groetjes

thirteenn

Re: Vraag: wie werkt er hier met Adobe Illustrator?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 19:04

Ik gebruik het voor mijn opleiding. Je leert naar mijn mening het beste om veel zelf te proberen en misschien tutorials te volgen op internet.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 19:05

Gewoon dingen uitproberen en dingen opzoeken als je er niet uit komt :) Dan leer je het beste.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 19:12

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 19:14

Online zijn er allerlei tutorials te vinden, ga dat gewoon doen. Als je echt graag wil leer je het zo :D

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 19:48

mijn moeder heeft via een boek leren werken. Misschien handiger dan tutorials als jij veel informatie wil en ook een doorlopend programma (dus van makkelijk naar moeilijk), het is volgens mij een vrij standaard boek maar als je wil kan ik de uitgever wel even opzoeken.
Dit is volgens mij wel fijn om de basis mee te leren, ik heb zelf geen ervaring met AI ik doe alles met PS CS en dat heb ik dan wel weer via internet geleerd, maar dan zie je wel dat je met zo'n boek veel sneller vooruit gaat dan met zelf achter komen hoe alles werkt (en dus na 2 jaar nog eens super functionele dingen vinden die je altijd al zocht)

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 21:36

Dankjullie wel voor de tips. Ik heb via Bol.com in ieder geval een E-book gekocht, maar het zou zo fijn zijn om ook wat handigheidjes te leren, de kneepjes van het vak zeg maar :-) De meeste illustrator cursussen zijn richting de 1500-2000 euro. Tis dan alleen altijd zo lastig vantevoren in te schatten of je dan ook echt álles leert aan functionaliteiten tijdens zo'n cursus.

PS heb ik mezelf grotendeels aangeleerd, met wat tutorials uit fotografie en adobe tijdschriften. Alleen van AI kan ik weinig terugvinden in de schappen..

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:53

Wat wil je leren? AI is even rot uit te zoeken maar als je eenmaal wat trucjes kent heb je al die dure cursussen echt niet nodig. Maar mocht je het geld er voor over hebben: http://www.mediacollege.nl/cursus/graph ... 21OCZIaySM

Als je ergens niet uitkomt mag je mij ook wel PBen, toen ik afstudeerde zei m'n mentor voor een stampvolle theaterzaal: "dit is Desiré, en Desiré is met Illustrator getrouwd" :')