[SCH][WIP] Muren bekladden is LEUK!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_roodvos_

[SCH][WIP] Muren bekladden is LEUK!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 21:03

Afgelopen week zat ik in een huisje in zuid frankrijk, en daar werd me op een gegeven moment gevraagd of ik en mijn broertje zin hadden in de kamer waar wij sliepen wat op te pimpen.
Het huisje heette ten slotte het "atelier", maar daar was het achterste kamertje veel te saai voor...
En aangezien we daar tussen de paarden zaten, leek het me wel toepasselijk om een paard te maken! En omdat dit een paardenforum is, leek het me ook wel toepasselijk om hier de boel te laten zien. :+

om mee te beginnen, wat linkjes. :P
1) "mijn" helft van de kamer
http://oi58.tinypic.com/2j2daaw.jpg
2) De site van de camping
http://www.france-individuelle.com/lacd ... index.html
3) De voorbeeldfoto, een foto van een van de paarden daar (al fonce)
http://oi60.tinypic.com/vdpmiq.jpg

Eigenlijk was het de bedoeling dat het een wit paard zou worden, en dan met heel weinig schaduw, omdat ik anders eeuwen bezig zou zijn en ik maar een paar dagen had. Maar tja.. Halverwege het hoofd wist ik al dat hij veel donkerder zou worden. :')

En dan, laten we beginnen!
1) De schets, helaas bleek het door de vorm van de kamer (smal en langwerpig) vrijwel onmogelijk om een goede foto te maken zonder last te hebben van groothoek oid..
Afbeelding

2) En tja, wat dan? Ik had nog nooit op zo een formaat gewerkt en had dus geen idee hoe te beginnen... Na een dag tegen de potloodtekening aangekeken te hebben ben ik toch maar gewoon begonnen.
Afbeelding

3) Tja -O- (hij lijkt zwaar uit verhouding, maar dat komt dus door de hoek)
Afbeelding

4) Pas bij de kont kreeg ik door hoe ik het aan moest pakken.. Niet vegen, maar met een extreem droog penseel en een heel klein beetje verf dippen met de kwast. En mooi meegenomen was dat ik enigszins een schimmeleffect kreeg.
Afbeelding

5) En toen was de kont goed en de rest niet... :')
Afbeelding
Afbeelding
6) Dus wat doe je dan.. De rest gewoon nog een keer!
Afbeelding

7) Lijf aangepast
Afbeelding

En toen kwam het probleem.. Ik heb geen fatsoenlijke foto's van het eindresultaat. :')

1) Achteraf had zijn nek wal wat dikker gemogen...
Afbeelding

2) Wit randje, ik was nogal uitgeschoten hier en daar en vond dit wel een mooie oplossing...
http://oi60.tinypic.com/3310r9s.jpg
http://oi58.tinypic.com/bg5teg.jpg

3)Helaas heb ik geen tijd gehad om het onderaan de benen nog goed af te maken.. Ik was eigenlijk van plan een soort witte wolk te maken. Naja, een goede reden om snel terug te gaan!
http://oi60.tinypic.com/f0261e.jpg

4) Toch nog een hele foto gevonden, maar wel met blauwe benen.. Zonder leek onmogelijk op dat tijdstip door het licht, en we moesten weg..
Afbeelding

5) Hoofdje
Afbeelding

6) close-up
Afbeelding

Ik heb geen idee of er een WIPtag in moet omdat er geen nieuwe wipjes meer komen, maar ik plak hem er maar gewoon in... Als hij er niet hoort vliegt hij er zo weer uit.

Ik zou graag tips willen, want dit zal wel niet de laatste keer zijn dat ik dit doe.. Veel te leuk! :D
maar houd er alsjeblieft wel rekening mee dat ik dit paard voorlopig niet meer aan kan passen... Ik zit namelijk inmiddels weer in Nederland. Als ik een ontzettend goede tip krijg voor dit paard kan ik die natuurlijk altijd nog gebruiken als ik er weer ben.. Om hem nog even aan te passen.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 21:05

Haha gevonden zonder in het sgb topic te kijken }:)
Heel gaaf! Ik vind alleen het oog en de manen in vergelijking met de rest wat minder. Verder _/-\o_ _/-\o_ <3

naomipjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 21:05

Wauuuuuwww :D wat coowwll!!! Echt heel mooi! En creatief :j

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 21:06

Wat gaaf dat je dit mocht doen! heb je ook foto's van de kamer in het geheel?

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 21:07

Wat leuk! Lijkt me heel moeilijk om zo dicht op je toch grote schilderij te kijken.

Maar het eindresultaat mag er zeker zijn :D

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 21:07

Eens, ik had alleen wat weinig tijd en geen idee hoe ik het aan moest pakken, dus ik heb ze maar gewoon wit gemaakt.
Oog vind ik zelf ook wat minder.. Maar aangezien de eigenaar van het huisje niet meer ophield met vertellen hoe mooi ze het oog vond, heb ik hem maar zo gelaten. :')

Dankjulliewel!

Ik heb meer foto's van de kamer en ook van de schildering die mijn broertje heeft gemaakt, maar die staan allemaal op mijn schoollaptop.. Als ik er aan denk gooi ik ze morgen op een stickie en dan krijgen jullie die ook!

edit: Op verzoek van Emma: Het idee om stipjes te zetten kwam van haar, en ik moet haar crediten voor als het de nieuwe hype gaat worden. Dus bij deze: het idee om te stippen komt van EmmaVZ. :')

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 21:11

Hij. Is. Zo. Ver. Schrik. Ke. Lijk. Mooh. Hooii!! <3 *\%/*

Jij komt van het weekend naar mijn huis om een mooi paardje op de muur te schilderen! ~~}>
Owh wacht, ships.. Dan ben ik op trainingsweekend :') Niua ja, het weekend erna dan maar ~~}> :Y)

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 21:13

Wow, dit is echt heel mooi zeg!
Waarmee heb je het gedaan? Gewoon met verf? :)

_roodvos_

Re: [SCH][WIP] Muren bekladden is LEUK!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 21:17

Thas, als jij het treinkaartje betaald O:)

Danielle, inderdaad gewoon met acryl.. Zwart en wit, en een beetje bruin voor het oog. En blokkerkwasten.

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 21:22

Wauw, hij is prachtig <3 _/-\o_

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:10

Gaaaaaaf ro!!!!!!! I love it <3 <3 <<)

liekenola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 08:22

Cool pluto

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 20:17

Hier nog een foto van de rest van de kamer, zoals gevraagd.
Veel meer dan dit is er niet te laten zien, en een deel van de foto's is op raadselachtige wijze verdwenen.. Dus daar moet ik eerst nog achteraan voordat ik weet of ik meer heb.
Afbeelding

Aan de linkerkant is de deur, aan de rechterkant nog een rood vlak. De foto is genomen vanuit ongeveer dezelfde plek als de foto van "mijn" helft van de kamer, dit is dus de andere helft. De raket is gemaakt door mijn broertje.

een foto van de hele kamer is eigenlijk onmogelijk, door de langwerpige vorm en de deur die in het midden zit..

edit: Wacht, ik heb wel alle foto's, maar een deel staat op de computer en een ander deel op de laptop... Topic is gemaakt op de computer maar die heeft nu geen internet meer, dus van daaruit kan ik niets meer plaatsen.