Foutmelding over lenscontacten Canon EOS 1000D

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eline10

Foutmelding over lenscontacten Canon EOS 1000D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 18:15

Hallo,

Sinds een week geeft mijn camera, de Canon EOS 1000D constant een foutmelding aan bij het gebruik van mijn Tamron 70-300 mm lens. Er staat dan 'Communicatie tussen camera en lens is foutief. Reinig lenscontacten.'. De lenscontacten heb ik al meerdere malen schoongemaakt, maar het helpt niks...
Dit is trouwens alleen maar bij de 70-300 lens, bij de standaardlens (18-55 mm) kan ik prima foto's maken en krijg ik geen foutmelding.
Ik ben van plan om binnenkort even naar een Fotowinkel te gaan, maar ik dacht: misschien zijn er bokkers die dit ook wel eens gehad hebben.

Groetjes,
Eline

Asselruiter

Re: Foutmelding over lenscontacten Canon EOS 1000D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:35

Hoi Eline,

ik heb dit ook voorgehad bij mijn 55-250 lens, ik had ze zelfs nog niet gebruikt. Ben dan de dag erna ook meteen naar de winkel gecrosst en het bleek een lamelletje te zijn dat vast zat in de lens. Ze heeft mijn lens op een ander toestel gestoken en er een beetje aan gedraaid en plots was het weer goed. Ze zeiden wel als het nog gebeurd dat ik moest terugkomen en dat ze de lens zouden opsturen naar Canon. We zijn ondertussen een dik halfjaar verder en ik heb het niet meer gehad.

Dus ik zou zeggen: ga even langs, ze zullen je zeker kunnen helpen :)

eline10

Re: Foutmelding over lenscontacten Canon EOS 1000D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 18:41

Bedankt voor je reactie!
Ik hoop dat het bij mij dan ook hetzelfde geval is! Weet je nog wat het ongeveer gekost heeft?