Leuke workshop/cursus studiofotografie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Leuke workshop/cursus studiofotografie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 10:32

Weet niet of het hier zo goed staat?

Zoals de titel het zegt ben ik de laatste tijd enorm geïnteresseerd in de studiofotografie, en dan voornamelijk honden. Echter ben ik een volledige leek wat dit betreft, ik snap (nog) niets van al die materialen die erbij te pas komen. Het leek me dus wel leuk en leerrijk om een keertje een workshop/cursus te gaan volgen die me de basis bijbrengen van studiofotografie. Want dat is toch een vak apart vergeleken met de typische buiten-foto's die ik altijd maak.

Heb al even gegoogled en die prijzen van €300 of meer voor een workshop zijn toch net iets te hoog gegrepen voor mijn studenten-portemonneetje. Bovendien ben ik zelf absoluut niet in het bezit van een eigen studio, ik wil gewoon eens proeven van dit vak en dan vind ik het een beetje 'dom' om zoveel geld eraan uit te geven. Vaak gaan de prijzen ook nog een stuk omlaag als je een paar deelnemers hebt maar ik vind hier niemand in de buurt die mee wil doen en de kosten wil delen...

Dus: wie weet er een leuke (honden)fotograaf die me de beginselen kan bijbrengen, liefst niet tegen een hoofdprijs?

Alvast bedankt :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 14:08

Omdat ED alleen bedoelt is voor paardgerelateerde topics ga ik je topic verplaatsen naar FK.
ED --> FK

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 04:54

Heel af en toe zijn er wel FM's met studiofotografie. Ik heb er nu een paar meegemaakt als die in Den Bosch en Aalsmeer. :) Hou FM goed in de gaten. ;)

Je zou ook een hondenfotograaf kunnen benaderen om te vragen of je een keer mee mag lopen.

Ik heb zelf hoop een filmpjes op YouTube gezien, veel geleerd tijdens fotomeetings, veel geoefend en een workshop flitstechnieken gevolgd. Je hebt ook al goedkopere workshops voor minder dan 150 euro.

Voor een instapstudio ben je waarschijnlijk al gauw minimaal 200 euro kwijt voor een simpele studio inclusief flitsers en achtergrondset, maar zal eerder richting de 500 euro gaan. :=

Misschien een leuk topic om mee te lezen:
[HK] De studiofotografen flitsen verder naar Deel II

Overige topics:
[FK] Fotostudio
[FK] Achtergrondsysteem studiowerk
[HTT] Welke lichtmeter?

billionache

Re: Leuke workshop/cursus studiofotografie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 08:59

Bedankt voor je reactie! :)

Ik heb dit weekend inderdaad al wat via google liggen zoeken en kwam enkele duidelijke sites tegen waardoor ik iig qua materiaal en werking van flitsers ed al wat wijzer ben geworden. Fotomeetings in een studio lijken me erg gaaf! Ik check sowieso FM dagelijks.

Een studio is inderdaad niet goedkoop... Heb even wat opzoekwerk gedaan en omdat ik eventueel in de verre toekomst er wel wat mee wil gaan doen / eventueel combineren met mijn huidige 'buitenshoots' wil ik bij de aanschaf meteen wel instapsets van 200 euries . Ik lees vaak dat die instapsets van 200 euries van plastic zijn en niet lang meegaan, laat staan om shoots van 1-2 uur mee te doen. De flitsers zouden de hitte niet aankunnen en snel verslijten. Vandaar dat ik me eerst wat wil verdiepen alvorens zo'n zware investering te doen.

Ik ga de linkjes die je hebt gegeven meteen even bekijken :j

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 06:17

Misschien voor als je het leuk vindt en er een plekje overblijft is onderstaande FM wat voor jou?

De deelnemers worden wel uitgekozen op basis van kennis & ervaring zodat we elkaar echt wat kunnen leren. :)

[FM] Leerzame FM studiofotografie - Najaar 2014