Nieuwe creaties, holle glaskraal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Nieuwe creaties, holle glaskraal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 16:30

Ik ben inmiddels een paar jaar bezig met het maken van herdenkingssieraden. De holle glaskraal is van al mijn sieraden het meest gevraagde product. Soms ontstaat er bij mij een idee voor een 'nieuw jasje' voor de holle glaskraal en ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden?!

Ook zou ik graag weten wat jullie voor een dergelijke kraal zouden willen uitgeven.

De ronde holle kraal gevuld met paardenhaar hier onder is voor een aanstaande bruid. Het is een kraal van 20 mm. doorsnede omregen met rocailles.

Afbeelding

De holle glaskraal in druppelvorm hieronder is gevuld met hondenhaar en is zo'n 30 mm. lang en 20 mm. dik. Ook omregen met rocailles.

Afbeelding

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 16:33

Ik vind deze kralen wat te "bont" voor mezelf maar er zijn vast mensen die ze mooi vinden. Persoonlijk vind ik het mooier om het haar te zien zitten in het glas, met eventueel nog een kraatje of friemeplltje erbij, maar wel subtiel :)

Edit: Ik vnd trouwens 24,95 wel mooi betaald voor deze glaskralen.

isawessels00

Re: Nieuwe creaties, holle glaskraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 16:38

niet helemaal mijn smaak, maar ik vind ze wel mooi <3

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 16:40

Die eerste vind ik super leuk, die 2e vind ik dan weer iets te druk, maar wel heel knap gedaan :)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 17:04

Martine, je bedoelt zoals deze?

Afbeelding

Afbeelding

Die maak ik natuurlijk ook maar ik wilde nu eens iets anders doen dan 'standaard' ;)

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 07:33

Ik vind de eerste nog wel mooi, maar bij de 2e valt mijn oog alleen maar op wat er om de kraal zit, en niet het haar in de kraal zelf, waar het toch wel om gaat lijkt mij..
Maar het is alsnog allebei niet echt mijn smaak, vind de laatste kralen die je plaatst veel mooier, die zijn mooi rustig en het haar valt gelijk op :j

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 08:40

Het is denk ik wel een kwestie van smaak. Er zijn ook mensen die er voor kiezen dat het sieraad meer op mag vallen dan het haar.

Wat zou vind jij een redelijke prijs voor deze holle kralen?

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:23

Ik vind de tweede eigenlijk erg leuk. Zeker nu zo met de zomer in aantocht bij een leuke zomerjurk en dan aan een lange soepele ketting :)

Qua prijs vind ik het lastig inschatten. Hoe lang ben je bezig met zo'n "jasje" en wat vraag je bijv. voor de 'simpelere versie'?

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:29

Ja die zijn meer mijn smaak singasong. Het is inderdaad echt een kwestie van smaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:32

Ik vind de 3e foto echt schitterend,het sieraad dan :-).De eerste 2 vind ik leuk,maar niet als herinneringsieraad dan vind ik ze net te druk en te afleidend.
Maar goed ik ben een oude taart :+

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 07:04

nathalie2302 schreef:
Ik vind de tweede eigenlijk erg leuk. Zeker nu zo met de zomer in aantocht bij een leuke zomerjurk en dan aan een lange soepele ketting :)

Qua prijs vind ik het lastig inschatten. Hoe lang ben je bezig met zo'n "jasje" en wat vraag je bijv. voor de 'simpelere versie'?

Daar zijn die kralen met jasje heel geschikt voor om ze aan een lange soepele ketting te hangen. Vanwege de kraaltjes die ik er omheen heb geregen is het glas veel minder breekbaar.

Meestal maak ik zo'n kraal (met jasje) niet in één keer af dus ik weet eigenlijk niet precies hoe lang ik er mee bezig ben. Ene keer denk ik 3 uur andere keer ben ik 4 uur aan het prutsen, zeker als ik het echt een keer verpruts en weer over nieuw kan gaan beginnen :o
Een holle kraal zoals op de 4e foto (met de blauwe afsluitkraaltjes) kost 15 euro incl. verzendkosten (luchtkussen envelop).

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 07:06

Bianca41 schreef:
Ik vind de 3e foto echt schitterend,het sieraad dan :-).De eerste 2 vind ik leuk,maar niet als herinneringsieraad dan vind ik ze net te druk en te afleidend.
Maar goed ik ben een oude taart :+

:D Ik heb voor elk wat wils!