Leuke/grappige fotografie-anekdotes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Leuke/grappige fotografie-anekdotes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 19:31

Grappige/leuke of vervelende verhalen van fotografen?

Aangezien er veel fotografen op Bokt zitten, zullen er ook vast een hoop zijn die bijzondere ervaringen of verhalen hebben omtrent fotoshoots en klanten. En daar ben ik enorm benieuwd naar!

Zelf heb ik onlangs wel wat meegemaakt!
Ik doe nog niet zo lang shoots tegen betaling, en dit was zowat mijn eerste waar ik geld voor vroeg. Op mijn site staat duidelijk aangegeven dat je voor een shoot 15-20 foto's op lage resolutie krijgt na de shoot. Bij afloop van de fotoshoot vroeg het meisje of ik genoeg foto's had, waarop ik antwoordde dat ik 300+ foto's had en dus ruim de keuze had.

Dagen gingen voorbij, ik was klaar met nabewerken en stuurde dus de foto's door naar haar en facebookte dat de mail verzonden was. Hierop kreeg ik heel vaag een reactie 'het zijn er toch maar 15? waar zijn alle andere foto's???'. Meid dacht dus serieus dat ze meer dan 300 bestanden toegestuurd zou krijgen :+

En jullie? :D

xRiiannex

Re: Leuke/grappige fotografie-anekdotes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 19:34

Haha!
Ik volg dit even :o

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 19:36

Nou ja eerder wat meegemaakt met een andere fotograaf.
We waren op hetzelfde evenement aan het fotograferen.
Pakwerk met honden. De hond had geen goede greep en vloog daardoor aan de pakwerker voorbij...
Vraagt die andere fotograaf aan mij: of de hond op mijn foto's wel vast zat.... 8)7

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 19:38

ik volg:)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 20:08

Ik vind het ook wel heel knap dat je maar 15 goede foto's uit 300 foto's weet te krijgen? := Ik vind haar verbazing dus niet gek.
Als iemand je verteld dat er 300 foto's gemaakt zijn en je er dan maar 15 krijgt :+
Laatst bijgewerkt door Air op 02-05-14 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 20:10

Is niet zo dat ik 'maar' 15 mooie foto's eruit krijg hoor Air, maar staat gewoon zo aangegeven op m'n site en is standaard voor een shoot :j

Wat vaag ThreeFingers :+

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 20:13

Maar waarom dan geen 20?
Ik heb het overigens ook op mijn site staan, maar ben echt de beroerdste niet om er wat meer te geven als ik er meer heb die ook van elkaar verschillen. Zou ik zelf ook leuk vinden, denk ik dan maar. :)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 20:20

Daar lag het punt dus bij die shoot. Vanwege het karakter van de pony kon deze niet losgegooid worden en ook niet gereden worden in de buitenbak of weide. Het waren dus enkel portretfoto's en dan wordt het qua variatie inderdaad al vrij krap. Had wel 20 foto's kunnen leveren maar die verschilden amper van elkaar :j

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 20:25

Air schreef:
Maar waarom dan geen 20?
Ik heb het overigens ook op mijn site staan, maar ben echt de beroerdste niet om er wat meer te geven als ik er meer heb die ook van elkaar verschillen. Zou ik zelf ook leuk vinden, denk ik dan maar. :)

Het gaat er toch niet om of ze precies 15 heeft....dat wil niet zeggen dat de rest mislukt is. Het is de gemaakte afspraak. Je gaat eigenlijk nooit alle orginele foto's sturen?

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 20:47

Vandaag nog een fotoshoot gehad, en de pony had er geen zin meer in en vloog terug naar stal :') Toen mochten we er achteraan rennen haha

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 12:50

Haha fijn EmmyJoycee _O-

Daarnet nog een discussie gehad met een meisje op Facebook. Ik had een oproepje geplaatst dat ik dit weekend tijd had voor fotoshoots en dat je de info op mijn site terug kan vinden. Reageerde zij meteen via pb dat ze een shoot wou maar wel gratis want ze had een leuk paard voor mijn portfolio. Ik zei daarop dat ik haar paard niet bijzonder genoeg vond als portfoliomodel. Was ook een stukkie rijden voor mij en ze heeft geen trailer of nette locatie in de buurt. Daarop werd ze dus boos dat ik gierig ben en m'n stomme fotoshoots kan houden :') Nouja...

sdvfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 13:54

Ik hou ook altijd een gemiddelde van 15 aan. Bij de ene shoot zitten gewoon meer "goeie"bij dan bij de andere.. Als er 20 goeie bij zitten bewerk ik er 20. Maar ik heb op het moment dagelijks shoots en je moet ergens grenzen stellen vind ik. Maar ik stuur alle originele onbewerkte wel mee of brand ze op dvd.

Als je gemiddeld 3 shoots hebt op een dag en 20 tot 25 gaat bewerken per shoot komt er voor je gevoel geen einde aan. Bewerken kost gewoon veel tijd. ;(

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 15:19

Ik mag toch hopen dat iedereen zich in de klant kan inleven en kan snappen dat als je hoort dat er 300 foto's gemaakt zijn dat het dan gewoon erg weinig is als je er maar 15 krijgt. Zo niet dan is het handig om dat toch eens te proberen :+
Houd je je max zo streng aan dat moet je niets over het aantal gemaakte foto's zeggen.

Ik vind de klant haar opmerking namelijk heel normaal daardoor.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 15:21

Heb je zeker wel gelijk in hoor Air :j
Ik hou in het vervolg wel gewoon wijselijk m'n mond en zeg wel vaag dat ik er 'voldoende' heb.

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 15:31

Om terug te komen bij vreemde verhalen - Ik was mee aan het fotograferen samen met twee andere fotografen op een dressuurwedstrijd en er was een kleine shet die vanuit nervositeit opeens een gigantische sprong opzij zette, het zag er nogal belachelijk uit. Alle fotografen keken elkaar aan en we vroegen allemaal aan elkaar of we het op foto hadden, waarna iedereen collectief vloekte want we waren geen van allen snel genoeg :')

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 16:44

Air schreef:
Ik mag toch hopen dat iedereen zich in de klant kan inleven en kan snappen dat als je hoort dat er 300 foto's gemaakt zijn dat het dan gewoon erg weinig is als je er maar 15 krijgt. Zo niet dan is het handig om dat toch eens te proberen :+
Houd je je max zo streng aan dat moet je niets over het aantal gemaakte foto's zeggen.

Ik vind de klant haar opmerking namelijk heel normaal daardoor.

Ik snap de gedachte wel, maar ik hoop dat je onze kant ook snapt :D Je wil alleen je beste werk afleveren, en niemand heeft iets aan 100 foto's die allemaal maar een fractie van elkaar verschillen. Die bekijk je toch nooit meer. Zoveel foto's lijkt leuk maar je doet er geen hol mee. :+

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 16:51

Wat is "onze kant"? :+ Misschien wel handig om iets beter te lezen :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 17:05

Oh je bent zelf ook fotografe! Grapje :+