[TEK] Paardentekeningen en zebra in potlood en houtskool

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_R

[TEK] Paardentekeningen en zebra in potlood en houtskool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 18:32

Hai Bokkers!

Na al tijden stilletjes mee te lezen en jullie kunstwerken te bewonderen, vond ik het ook leuk om ook eens mijn tekeningen te showen :D
In vergelijking met de prachtwerken die hier op Bokt allemaal voorbij komen zijn die van mij niet veel, en zijn er een hoop voor mij bekende verbeterpuntjes, maar dat neemt m'n plezier in het tekenen niet weg :)
Ben echt een hobbytekenaar en kan soms maanden niet bezig zijn tekenen, maar soms ook weken achter elkaar achter m'n papier zitten. Ondanks het hebben van diverse professionele materialen, gaat mijn voorkeur toch uit naar potlood en houtskoolpotloden voor de afwerking. Ook werk ik haast altijd gewoon in zwart-wit, kleur ben ik haast nooit tevreden over :')

Omdat ik vooral de details als het oog wil verbeteren zit ik er over te denken om eens een mail naar Anja Meeldijk te wagen voor een cursusje bij haar. Ben helemaal weg van haar tekeningen, de stijl spreekt me erg aan en ook de uitvoering van de details kan ik nog wat van leren :j

Hier onder een paar van de tekeningen die ik de afgelopen maanden uit m'n vingers heb getoverd. Reacties zijn leuk! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier heb ik helaas nog geen foto van het eindresultaat
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op het moment ben ik bezig met een Arabisch hoofd, echt nog de beginlijnen die op papier staan. Neus e.d klopt ook nog niet.

Afbeelding

Dankjewel voor het kijken! *D

Iolanthe

Re: [TEK] Paardentekeningen en zebra in potlood en houtskool

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 22:21

Het eerste Arabiertje en die roos vind ik wel tof!

Teken je uit je hoofd of van een voorbeeldfoto?

LoveGlove

Re: [TEK] Paardentekeningen en zebra in potlood en houtskool

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 22:39

Mooi

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 22:56

Iolanthe schreef:

Dankjewel! :D
Wisselend! Het ene moment teken ik 't zo uit m'n hoofd en het andere moment zie ik een mooie foto of tekening en denk ik die moeeet ik gewoon natekenen. :j

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 22:58

Joyce_R schreef:
Iolanthe schreef:

Wisselend! Het ene moment teken ik 't zo uit m'n hoofd en het andere moment zie ik een mooie foto of tekening en denk ik die moeeet ik gewoon natekenen. :j

Grappig. Miss moet je er de volgende keer bijzetten of je het hebt nagetekend van een voorbeeld of dat je het uit je hoofd hebt getekend. Dan kijken mensen er denk ik heel anders naar.

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 09:05

drawerlover schreef:
Joyce_R schreef:

Grappig. Miss moet je er de volgende keer bijzetten of je het hebt nagetekend van een voorbeeld of dat je het uit je hoofd hebt getekend. Dan kijken mensen er denk ik heel anders naar.

Goede tip! Dankjewel! Zal ik doen :j