Vraag: Tekst op platte steen schilderen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elise_K

Vraag: Tekst op platte steen schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 16:06

Hallo allemaal,

Al een paar weken zit ik te dubben met een idee, en daar kunnen jullie me vast wel bij helpen.
Over een maandje geef ik mijn 21-diner, een diner waar ik 16 vriendinnen voor uitnodig. Aangezien mijn bijnaam "Steen" is, leek het mij leuk om de tekst op een steen te schilderen, en dan iedereen een steen te geven.

Nu ben ik op het idee gekomen omdat ik vroeger wel eens zoiets heb gemaakt:
Afbeelding

Bij deze website gebruiken ze Acryl verf, waarover je dan nog evt kan lakken als je ze buiten wilt laten liggen.

Nu is eigenlijk mijn hoofdvraag: Waar vind ik zulke stenen? Ik zoek ze denk ik minstens 15 cm lang, dus niet van dit soort kleine kiezels. Hier wordt als tip gegeven om langs het strand te gaan zoeken, maar het wordt nog een hele uitdaging om daar 16 van te vinden. Eigenlijk zoek ik dus een tuinwinkel of een hobby winkel (omg. Delft, Rijswijk, Pijnacker) waar ik er gewoon een paar kan kopen en evt. bestellen. En dan het liefst natuurlijk niet voor €10 per stuk, aangezien het dan wel hele dure uitnodigingen gaan worden :z

Afbeelding

Heeft iemand dé tip voor mij?

Andere tips over het schilderen van tekst (6 regels ongeveer) op de stenen zijn ook welkom :j

Bedankt!

Elise_K

Re: Vraag: Tekst op platte steen schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 19:16

Mijn stenen heb ik binnen inmiddels *\o/* (na heel veel telefoontjes naar tuin- en stenenzaken...)

Nu is de vraag hoe ik het beste kan schilderen. Ze zijn nu nog een beetje stoffig, dus in een bak met water gooien en goed laten drogen leek mij stap 1?

Hierna wilde ik er gewoon op gaan verven met acryl verf, of zou ik eerst moeten schuren?

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:22

Ik zou gewoon gaan verven! Acryl hecht goed dus ik denk niet dat je per se iets aan de ondergrond hoeft te veranderen, tenzij het zo hobbelig is dat je moeilijk kan schilderen. Dan zou ik het idd heel zachtjes schuren of eventueel eerst lakken, maar het is maar net wat je mooi vindt.
Leuk idee trouwens, succes! Stuur je een fotootje van het resultaat? :)

Edit: Hoe kom je aan de bijnaam steen? :=

Elise_K

Re: Vraag: Tekst op platte steen schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 19:27

Thanks voor je advies! Het zijn precies de stenen in het plaatje, dus niet extreem hobbelig, en in de kleine gaatjes kom ik wel met mijn kwastje.
Ik moet ze alleen nu van mijn ouders met de trein naar m'n huis vervoeren :') drama, ze wogen bij elkaar 40 kilo, ik heb nu de eerste derde bij me, best een happening nog.

En natuurlijk zal ik foto's plaatsen!