Ik teken heel graag, mijn opa vind dat helemaal leuk en liet een foto van een van mijn tekeningen zien aan de mensen van het melkveebedrijf waar ik graag kom. Toen wouden hun eigenlijk ook wel heel graag een tekening van me. Zoals ik al zei tekening ik graag en het zijn echt top mensen, dus daar had ik natuurlijk geen moeite mee.
Het liefst wouden ze een tekening van hun ezels, bij gebrek aan goeie foto's ben ik die dus zelf maar gaan maken. Na een kwartier prutsen kwamen er nog geen fatsoenlijke foto's uit. Uit zo'n 100 mislukte foto's heb ik gelukkig nog twee enigszins geschikten gevonden.
Ik was zo'n ander halve week geleden al begonnen maar had nog niet de motivatie gevonden om door te gaan. Gister ben ik weer verder gegaan en het was nog moeilijker als ik verwacht had. Vandaar dat ik het hier neer zet, misschien kan ik met jullie tips toch nog iets toonbaars afleveren.
Het eerste stuk

Even van insta geplukt, er staat nog een randje op zie ik. Gewoon nergeren.

Nog een stukje.

Ook van insta.

En nog een foto niet van insta (en een klein stukje verder.). De werkelijke kleuren zitten een beetje tussen deze en de vorige foto in.
Zoals op de foto's wel een beetje te zien is, moet er als deze af is dus nog een naast komen.
Ik teken met Polychromos kleurpotloden van Faber Castell (heilig
) op Mi Teintes papier. Een van de problemen tot nu toe is dat het papier op sommige plekken wat verzadigd raakt omdat ik te veel lagen over elkaar doe (gebrek aan sommige kleuren, dus mengen). Verder vind ik het geheel te krasserig en de kleuren niet kloppend zijn. Het hoofd lijkt tot nu toe nog wat uit verhouding, maar dat komt denk ik ook omdat de kaak er nog niet aan zit. Voorbeeld foto: http://i60.tinypic.com/2z9gnzq.jpgEn nog wat dingen die ik tussen door heb gedaan, omdat ik eigenlijk niet verder durfde:

En ook nog niet af:

Ik heb er inmiddels al 3 stiften door heen gewerkt. Oeps.
Tips zijn helemaal welkom uiteraard, want het loopt helemaal de mist in.
Het zou wel fijn zijn als er rekening gehouden word met mijn leeftijd.
Groetjes hannah
Uiteraard teken ik deze ezels gratis, anders zou het niet best zijn natuurlijk.
) niet in voor mij.