Afgelopen week ben ik met een groep van school naar Schotland geweest, we hebben samen een trekking tocht door de schotse highland gemaakt. We hadden ontiegelijk geluk met het weer, geen spatje regen gehad, totdat we in de bus weer richting de ferry gingen, maar toen maakte het ook niet meer zo veel uit!
Ik heb onder het lopen een aantal plaatjes geschoten van het adembenemend landschap die ik toch even met jullie wilde delen!
Geniet
Foto's komen van facebook, vandaar dat de kwaliteit wat slechter kan zijn
De zonsondergang van op de heenweg op maandag! Gelukkig was het niet erg stormachtig op zee over nacht

Dinsdag eenmaal aangekomen in Newcastle ging de reis alweer verder met 5 uur in de bus zitten. Een meer waar we even een kleine stop hadden gemaakt met de bus.

En daar gingen we dan nog op diezelfde dinsdag! We waren met 34 mensen, waaronder 2 leerkrachten, 5 meisjes en 27 jongens, een ongelooflijk gezellige groep

Hier hebben we even gepauzeerd, ongeveer op de helft van de eerste wandeling van ongeveer 8 km

Het dorpje waar we de tweede nacht sliepen, Kinlochleven

En het tweede deel van de tocht die we gelopen hebben op woensdag, 25km

Onderweg kwamen we langs verschillende ruïnes, maar deze was toch wel het mooist

In de verte zagen we al de hoogste berg van Schotland liggen, de Ben Nevis

Geweldig was het verschil in landschap, van droge heide naar een groen mysterieus bos!

En hier, bijna aan het einde van de route, de Ben Nevis van kortbij!

Van woensdag op donderdag hebben we overnacht in Fort William en op donderdag ochtend zaten we weer 7 uur in de bus richting Newcastle om vervolgens weer richting Nederland te vertrekken op de ferry, ook die avond hebben we een prachtige, maar heel andere zonsondergang gehad als op de heenweg!

En toen waren we ook alweer in Nederland!

Ik heb er erg van genoten, helaas was het een beetje kort omdat de school ivm met te weinig aanmelden een dag moest schrappen. Niet alleen was het wandelen en het landschap prachtig, maar ook hebben we er weer een paar nieuwe Engelse vrienden bij gekregen die op de eerste dag ook op de ferry zaten!
Ik vond het zeker voor herhaling vatbaar en het zal me voor een lange tijd bij blijven