[FOTO] Just Strong

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

VenoSnorlax

[FOTO] Just Strong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 16:35

Ik heb voor mijn examen ict fotografie gekozen en ik vraag me af wat jullie van de foto vinden? Alles is zelf gedaan met de fotos tips zijn heel erg welkom.
Mijn sfeer was koud en sterk

Afbeelding

Anoniem

Re: [FOTO] Just Strong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:47

Ik vind de foto erg vlak en er mist scherpte. Om dit een sterke foto te maken had je de ogen scherp moeten hebben.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 18:25

Ik heb zwlf gekeken en ook mn docent heeft bevestigt dat de ogen wel scherp zijn hoor ;)

mandy_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:46

de ogen zijn niet scherp, de scherpte ligt voor mij op het haar, ik had hem ook iets lichter gemaakt :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:04

Als ik hem open op mijn pc (met professionele fotografen monitor) is hij niet scherp, ook bij de ogen niet. De ogen moeten juist haarscherp zijn, een portret maak je of breek je met scherpte op de ogen. Hij oogt ook wat flets.
De pose is wel erg goed, ik zou hem opnieuw proberen te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:16

Hij is echt niet scherp, wat je docent ook zegt. Het lijkt zelfs dat je de ogen flink vervaagd hebt. Ik werk ook op een 27", gekalibreerde monitor. Dus dan zie ik echt wel of ie scherp is of niet.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 06:22

in iedergeval bedankt! Ik heb nog een foto die ik persoonlijk wat beter vind maar die wil niet uploaden omdat het nog een photoshop bestand is

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:11

Hm ik zie echt niet terug wat je wil laten zien. Ik zie geen sterk persoon, maar eerder een ziekelijk persoon. Je belichting en de kleur kloppen echt niet en daardoor zie je er ziekjes uit. Je huid is grijs, de lijnen om je ogen zijn hierdoor erg donker en je lippen zijn kleurloos. Je ogen zijn flets en kleurloos. Het wit van je ogen is grijs.
Ik mis niet alleen kleur in de foto en contrast (meer licht/donker), maar ook wat scherpte. Je haren links zijn scherp en over de rest twijfel ik echt.

Linksboven in de hoek zit een stuk groen en omdat dit het enige kleurrijke in de foto is, probeer ik daar steeds naar te kijken. Je ogen vangen niet mijn aandacht. De bloemoorbel stoort ook en trekt de aandacht weg van je gezicht.

Heb je trouwens in photoshop de binnenkant van je ogen donkerder bijgetekend of zat je make-up zo? Ik denk namelijk dat je ogen al meer eruit zouden springen wanneer je dat zwarte lijntje aan de binnenzijde van je ogen weglaat, het lijntje boven je ogen wat dikker aanzet en wat meer mascara gebruikt. Dan krijg je meer contrast en zullen je ogen meer opvallen.

Ik ben benieuwd naar je andere foto. Succes!

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:14

Ik vind het wel koud maar niet sterk. Het model komt zo ook totaal niet over.
En die oorbellen horen er voor mij ook niet bij.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 12:16

Ik ben het niet hoor ;)
Heel erg bedankt voor de tips en doe er zeker weten wat mee ik heb helemaal niks met brushes ofzo gedaan dus dat was de make up Annetje en zal er op ketten de vorige keer
Bij de presentatie waren ze wel entousiast heb een 7.2 ook door de andere foto's
Vooral de nabewerking moet dus beter en het scherpstellen?