Waarde tweedehands Canon EOS 1000D

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Himawari

Waarde tweedehands Canon EOS 1000D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 09:34

Ik hoop dat het topic hier goed staat :+ . Mijn excuses als het dan toch verkeerd staat.

Ik wil m'n Canon EOS 1000D verkopen in pakket met een 18-55mm lens, een 55-250mm lens (Canon) met image stabilizer, een Cokin circulaire polarisatiefilter en een Canon zonnekap. Er zit ook nog een grote cameratas bij. Wat is een goede prijs voor dit hele pakket? Ik heb een bod van 325 euro...

Camera is in goede staat, enkel de batterijoplader is van een ander merk omdat ik de originele ben verloren, maar de nieuwe werkt even goed.

Camera is van 2010, lenzen en accessoires zijn iets jonger.

Edit: typo.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:56

Ligt er ook een beetje aan hoeveel je ermee gefotografeerd hebt. Na een tijdje verslijt de spiegel en wordt de camera ook minder van kwaliteit.
Ik heb bijvoorbeeld met mijn 1000D ik denk wel (tien?)duizenden foto's gemaakt, dat is iets anders dan dat je 'm af en toe gebruikt.
Je lenzen behouden in principe wel hun waarde, dus daarvan zou ik even kijken wat daarvan de nieuwprijs is, net als de rest van de accessoires, en er iets vanaf halen. :)

Rena100

Re: Waarde tweedehands Canon EOS 1000D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:05

Dan heb ik ook wel een vraagje: waar moet je op letten als je een tweedehandse camera koopt? Ik zou wel graag een mooie camera willen aanschaffen om af en toe eens foto's te schieten, maar ik heb absoluut geen ambitie om er veel mee te doen. Gewoon omdat t kan zeg maar. Dus ik hoef niet perse iets nieuws of iets dat heel erg duur is. Waar op te letten?

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 18:54

De zoomlens kostte zo'n 250 euro. De kitlens zal wel niet zo veel meer waard zijn. Ik heb hel echt maar in het begin iets vaker gebruikt. De laatste tijd echt heel sporadisch.
Bedankt voor je antwoord.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:34

Hmm ik denk dat je dan nog wel 175/200 kan vragen voor je camera, zeg 200/225 voor je lenzen en dan nog wat voor de overige accessoires. Net hoe graag je er vanaf wilt natuurlijk! :)

Maar je moet ook niet te hoog gaan zitten, dan kopen mensen alles liever nieuw.