Ik zit in het 4e jaar beeldende en architecturale kunsten. Dit jaar werkten we zowel bij waarneming tekenen als bij beeldende vorming rond WOI (dit jaar honderd jaar geleden) voor een tentoonstelling die in maart heeft plaats genomen. Ik heb enorm veel bijgeleerd over WOI en het heeft een grote indruk achter gelaten.
De tentoonstelling was echt goed geworden, en ik wil graag wat werkjes tonen

De 1ste is een kleiwerk in combinatie met hout. Het stelt een soldaat voor die na WOI door al zijn trauma's er een eind aan gemaakt heeft. Ondanks dat er geen detail in zit, het is vrij ruw, ben ik er echt trots op. Het geeft een zwaar gevoel weer, wanhoop en alles bij elkaar.

Het 2e is een schilderij van een tinne soldaatje, dat gevonden is aan de zee. Het was een soldaat te paard, maar al zohard vergaan dat het hoofd weg was en de benen van de paard. De kleuren waren nog vrij sterk, maar toch al vergaan. Het is geschilderd met gouache en acryl.

Hier is een zelfportret in oorlogstijl, daarom die triestige blik. Het is A2 formaat, getekend met houtskool en een klein beetje bijgewerkt met wit kleurpodlood. De tekst erond is een gedichtje geschreven door een soldaat van toen.

Een vrij zelfportret, op een heruitgegeven oorlogskrant verdonkerd met koffie. Vrij moeilijk en lastig, maar vind het nog een leuk resultaat. Het is getekend met aquarel en kleurpodlood.

En nog mijn kijkdoos, thema van de loopgraven. De gaatjes erachter waren als sterren bedoeld, maar die zie je enkel als er een spot achter zit.

En als laatste, nog een tekening voor de volgende tentoonstelling, communicating different. Mijn 1ste handenstudie op amper 3 uur tijd.

Zo bokkers, bedankt voor het kijken! Tips en reacties's zijn altijd welkom