Vraag over reflectiescherm

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Vraag over reflectiescherm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 13:38

Ik zoek een reflectiescherm die ik kan gebruiken bij o.a paarden, maar ook bij mensen en andere dieren. ik heb wel gelezen dat ik dan het beste wit/zacht goud kan gebruiken omdat het effect anders te groot is en ik wil graag niet dat de foto's zo'n extreem effect krijgen. Maar ik moet 'm voor zondag hebben. Waar kan ik het beste bestellen en welk reflectiescherm raden jullie me aan? Ook qua grootte enzo. Ik heb een paar keer geprobeerd te bellen FotoShop Aalten maar krijg tot noch toe geen gehoor.

SSDesign

Re: Vraag over reflectiescherm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:44

Zelf heb ik een goud/zilver reflectiescherm. Heb nooit met andere kleuren gewerkt, ik vind deze prima. Zie ook een recent topic waarin het reflectiescherm een aantal keren gebruikt is voor de foto's:

[ITP] 29jarige oude dame by silentshiver

De grootte is wel belangrijk, voor paarden heb je toch echt wel een scherm van 1 meter doorsnede nodig. Toevallig komt die van mij ook van FotoShop Aalten. Hij is prima, maar nu alweer ruim 5 jaar oud en eigenlijk wel tijd voor vervanging.

Mijn ervaring is dat CameraNu en FotoKonijnenberg snel leveren en volgens mij hebben die ook beide wat goedkopere schermen in het assortiment.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:45

Ik vind persoonlijk zilver altijd vrij hard en koud lijken. Dan lijkt wit mij wat zachter en natuurlijker. Bij sommige paarden is goud heel erg mooi, dus ik zou persoonlijk voor wit-goud gaan.
Doorsnede moet zeker wel een meter zijn :j

Fotokonijnenberg heb ik goede ervaringen mee, leveren ook vrij snel

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:49

Je kan het ook altijd zelf maken met zilverpapier... Gewoon op bladen papier plakken en zo groot maken als je zelf wil.. :)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:52

Asselruiter schreef:
Je kan het ook altijd zelf maken met zilverpapier... Gewoon op bladen papier plakken en zo groot maken als je zelf wil.. :)

Denk dat een scherm wel zo degelijk is...
Als je het niet zeker weet, kun je ook altijd nog zo'n scherm kopen met een hoes. Dan heb je vaak meerdere kleuren ;) Heten 5-in-1 schermen. Heb er zelf overigens geen ervaring mee.

_Aniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:55

http://www.fotokonijnenberg.nl/jinbei-1 ... ctor-board

Deze is niet duur en heeft ook een goude en zilveren reflectiescherm dus dat is super handig! Goud op paarden met kleur zoals bruin. Goud geeft een wat warmere gloed, maar als je goud op een wit paard gebruikt heb je (volgens mij) kans dat je een gele vlek ziet door het reflectiescherm. Vandaar dat zilver ook handig is om te gebruiken voor witte en zwarte paarden.

En als je hem bestelt voor vandaag 21:00 heb je hem morgen in huis! ;)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:25

Ik heb een 5-in-1 en dat is echt onwijs handig want er zit ook een diffuser bij :D

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:37

Ik heb ook een 5-in-1 van bij Konijnenberg (wel in België) van 105 cm. Deze was hier € 35.

Voor de 2 keer dat ik die tot nu toe gebruikt heb, ben ik er tevreden van. Ik heb het scherm nog niet zo lang. Moet er alleen wat meer mee gaan oefenen (en dan vooral het opplooien :+ )

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 16:04

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 16:24

Sowieso 5 in 1 :) De diffuser is echt een toevoeging!

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 18:03

Ik ben benieuwd wanneer jullie de diffuser gebruiken dan :).
Ik heb er zelf 1 op ebay besteld. Scheelde echt veel in kosten. Moet je wel iets langer wachten maar dat nam ik voor lief. :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 18:05

Diffuser lijkt mij heel erg handig bij portretshoots waarbij je mooi zacht licht wilt weerkaatsen :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 18:11

Marit schreef:
Sowieso 5 in 1 :) De diffuser is echt een toevoeging!

besteld!! :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 18:33

Priscilla__ schreef:
Ik ben benieuwd wanneer jullie de diffuser gebruiken dan :).
Ik heb er zelf 1 op ebay besteld. Scheelde echt veel in kosten. Moet je wel iets langer wachten maar dat nam ik voor lief. :)

Difusser gebruik ik bij heel fel licht. Dan is een reflectiescherm vaak echt te fel, dan kijk je niet meer lekker zegmaar :+ Ik gebruik hem dan vaak om de zon mee 'af te dekken' zeg maar, zodat je veel zachter licht krijgt.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 09:52

Ik heb 'm gisteren inderdaad al binnen gekregen! :D Eerst even zelf geprobeerd om op te vouwen, lukte niet, youtubefilmpje bekeken en nu gaat t prima. :D Als je weet hóe het moet is het geen probleem...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 09:56

Haha, ja dat opvouwen moet je even doorhebben inderdaad, anders springt ie zo weer uit elkaar :')