Ludo na 6 weken eindelijk klaar! [TEK]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

L0veMyHorse

Ludo na 6 weken eindelijk klaar! [TEK]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 14:42

Eindelijk is mijn eerste echte tekening klaar!
Ik tekende altijd al een beetje voor de lol, maar nooit echt heel serieus, tot 6 weken geleden!
6 weken geleden ben ik begonnen met Ludo te tekenen. Ik heb er iedere week 2 uurtjes aan gewerkt, dus totaal 12 uur :)
Ik heb een foto nagetekend die mijn moeder ooit heeft gemaakt van mij en Ludo, ik heb mijzelf niet getekend, het ging puur om zijn hoofd. Ik heb er nog een soort 'staldeur' bij gemaakt omdat ik problemen kreeg toen ik zijn benen ging tekenen :')

Week 1

Afbeelding

Week 2

Afbeelding

Week 3

Afbeelding

Week 4

Afbeelding

Week 5

Afbeelding

Week 6

Afbeelding

[center]Het is een amateur tekening en daarbij ook mijn eerste serieuze tekening, dus hou de reacties een beetje lief aub, tips zijn natuurlijk altijd welkom!
Een reactie zou ik leuk vinden! :D

RusselNuwell

Re: Ludo na 6 weken eindelijk klaar! [TEK]

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 14:52

Gewoon heel veel blijven oefenen, de beste tip die ik je kan geven :) Het is voor een eerste tekening helemaal niet slecht, maar er zijn nog een hoop dingetjes waarmee je het netter kunt maken.
De verhoudingen kloppen niet zo lekker, probeer eens in plaats van direct lijnen te zetten, eerst een raster over de foto te houden, en een raster op je tekenblaadje te maken. Een beetje als de tekenboekjes van vroeger.
Kijk goed naar alle verschillende schaduwen, zo is het bij je tekening net alsof ik tegen een nek van de zijkant aankijk die bijna helemaal plat is, op de echte foto kijk ik tegen de voorkant van de nek aan.
Probeer het hoofdstel niet op het paard te tekenen, maar echt los van je paard, want nu is het alsof het hoofdstel ingebouwd zit bij je paard.

L0veMyHorse

Re: Ludo na 6 weken eindelijk klaar! [TEK]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 15:04

Bedankt! Ik ga het zeker proberen met het raster en de schaduw!