Ben meer in de details gaan schrijven, waardoor het allemaal wel wat langzamer zal gaan.
Citaat:'Yce" galmde het door de gang. Ik draaide me om en zag daar een breed lachende Saïn staan. Zijn bruine ogen gleden over mijn lichaam. Ik rende naar hem toe en greep hem vast. Ik gaf hem een dikke knuffel en vroeg "ben je niet bij je familie gebleven?" Hij schudde zijn hoofd. "Dan kan ik jou niet meer zien." Hij moest lachen en ik deed met hem mee. Hij had leuke lachrimpeltjes bij zijn ogen wanneer hij lachte. "Alsof jij me zoveel gaat missen" zei ik lachend. Hij keek me even heel serieus aan. "Zeg dat niet, je weet dat ik je zou gaan missen als ik was gebleven" zei hij terwijl hij zijn lach in probeerde te houden. Het lukte hem niet en hij proestte het uit. "Loop je mee naar de anderen?" vroeg ik hem. "Anderen?" vroeg hij niet begrijpend. Ik knikte en liep voor hem uit. Ik wenkte hem en hij liep met me mee. Zijn bijna zwarte krulletjes dansten op zijn hoofd. "Ze staan een paar straten verder op op me te wachten, maar ze vinden het vast niet erg dat ik jou meeneem." Zei ik terwijl ik hem een grote glimlach gaf.
We sloegen een paar straten in. Ik zag Saïn af en toe naar de hopen puin op de straten kijken. Het was nog niet erg lang geleden, alle herinneringen waren nog vers. Ik liep verdiept in mijn gedachten door, ik dacht terug aan mijn moeder, en hoe het allemaal was begonnen. Ik dacht terug aan Tim, die zo aardig voor me was geweest en die me alles uitgelegd had. Ik werd opgeschrikt uit mijn gedachten doordat Saïn zijn keel schraapte. Ik was even uit het veld geslagen en keek hem aan. Ik herstelde me snel weer en vroeg "Sorry?" Hij schudde grijnzend zijn hoofd en vroeg "Dacht je terug?" Ik knikte en keek beschaamd naar de grond. Saïn sloeg zijn armen om me heen en zei "Dat doen we allemaal nog steeds, hoe hard we ook proberen om het niet te doen." Ik knikte, we hadden immers allemaal slechte ervaringen met de oorlog. We hadden uiteindelijk gewonnen, al had het veel levens gekost. We hadden allemaal dierbaren verloren. Ik was een oorlogsheld geworden, al wist ik nog steeds niet wat ik precies gedaan had wat zo spectaculair was.
Ik had het nog niemand durven vragen, aangezien hier nog steeds figuren rondliepen die bij de regering aangesloten waren. Zo af en toe kwamen zij uit hun schuilplaats en gingen moorden of ontvoeren. Die groepen zaten in elke grote stad, ze hadden allemaal speciale tekens, welke ze op hun lichaam lieten tattoeëren. Soms waren het tekens die niet opvielen, maar wat ik had gehoord over de bende in deze stad was dat ze een grote adelaar in hun nek hadden. Ik was er nog nooit een tegengekomen, en daar was ik best blij om. Pratend over de bendes liepen Saïn en ik nog een paar straten verder. In de verte hoorde ik gelach en ik keek op. Toen ik zag wie het waren zwaaide ik. Ik versnelde mijn pas en was snel bij hen.
"Hee" zei ik toen ik daar aankwam. Ik draaide me om en wenkte Saïn, die op een afstandje was blijven staan. Toen hij naast me stond stelde ik de mensen die voor me stonden voor aan Saïn, en andersom. Ik wees een man aan, hij had een leren jack aan en zijn haar was al grijs aan het worden. "Dit is Blunt, zoals wij hem noemen." Blunt gaf een knik naar Saïn. Ik deed een stap opzij en wees naar een man die er niet al te oud uit zag, hij had blond haar en droeg sportkleding. "Dit is Elan." Elan stapte naar voren en stak zijn hand uit. Saïn nam hem aan en hij kreeg een schouderklop. Ik wees naar het meisje aan de andere kant van me. Zij had lang bruin haar dat tot haar kont kwam. Ook zij had een leren jasje aan, een donkere spijkerbroek en sneakers. "Dit is Alyna" zei ik. Ik zag dat Saïn haar aandachtig opnam. Een vonk van jaloezie was te zien in mijn ogen, maar deze ebte snel weer weg. Ze zagen er allemaal goed verzorgd uit. Ik had ze ontmoet toen Saïn terug was gegaan naar zijn dorp, of wat er van over was gebleven.
We liepen met zijn allen naar een oude loods. Saïn keek me een beetje twijfelachtig aan, maar ik knikte en probeerde hem een beetje gerust te stellen. We gingen naar binnen en liepen naar de trappen. Ik legde mijn hand op het ijzer, het voelde koud aan. We daalden af, ik hoorde de voetstappen nagalmen in de open ruimtes. Het klonk best rustgevend, niemand zei iets. Na een tijdje afdalen kwamen we in een grote open ruimte. Er stonden een aantal banken en stoelen, maar er stond ook een radio. Er was een grote trainingsruimte aan de andere kant, daar hingen boksballen, messen, zwaarden en stokken. Terwijl de anderen neerploften op de bank liep ik samen met Alyna naar de plek waar we konden trainen. Ik zag Saïn een beetje twijfelachtig staan, maar al gauw werd hij bij Blunt en Elan op de bank getrokken. Ik wendde mijn blik weer naar Alyna en zag dat zij al klaar stond. De laatste tijd waren Alyna en ik veel aan het trainen, ik had geleerd een deel van mijn krachten te beheersen. Ik kon nu ook, zonder dat ik droomde, in de toekomst kijken als ik me erg goed concentreerde.
Na de zoveelste keer oefenen met de stokken dwaalden mijn gedachten af. Ik deed alles op de automatische piloot. Alyna merkte het en stopte met het aanvallen. Ze schraapte haar keel en zei "Ik denk dat het tijd is om verder te gaan oefenen op je krachten?" Ik knikte en ging op de grond zitten. Ik concentreerde me op een van de boksballen. Alyna gaf me aanwijzingen, zij had al vaker mensen getraind met gaven, maar ik was toch wel de sterkste, had ze me van verzekerd. Ik had al veel van haar geleerd. "Gebruik nu je hand er maar bij" hoorde ik Alyna, die links van me stond, zeggen. Ik deed mijn hand omhoog en zag de boksbal heen en weer gaan. Op een gegeven moment gaf ik hem zoveel klappen dat de kettingen waaraan hij hing begonnen te rammelen. Ik deed mijn hand weer omlaag, maar hield de boksbal in positie met mijn ogen. Ik werd opgeschrokken door een hand op mijn schouder. Ik gooide mezelf op de grond en hield mijn handen voor me terwijl ik de persoon in zijn ogen staarde. Na een paar seconden besefte ik dat ik recht in de ogen van Saïn staarde. Ik verontschuldigde me en ging staan. Saïn keek schuldbewust de andere kant op. Ik legde mijn hand op zijn schouder, toen hij me weer aankeek schudde ik geruststellend mijn hoofd. Ik was even niet in de stemming om iets te zeggen. Ik trok Saïn aan zijn mouw mee naar een hoekje in de loods. Ik drukte hem in een hoekje en ging voor hem staan. "Wil je dat alsjeblieft nooit weer doen, ik schrok behoorlijk." vroeg ik hem, niet al te boos kijkend. Hij knikte en keek me even aan. Ik voelde mezelf rood worden en keek snel naar de grond. Ik voelde zijn hand naar mijn kin gaan en ik liet zijn hand mijn hoofd meenemen. Ik keek recht in zijn ogen, en zag hem dichterbij komen. Hij zette zijn lippen op de mijne. Ik was even overdonderd, maar beantwoordde zijn kus. Toen mijn lucht op was trok ik terug en zei "Nu weet ik waarom je terugkwam" en gaf hem een scheve grijns. Hij sloeg een arm om me heen zodat ik tegen hem aan stond. Hij gaf me nog een kus op mijn voorhoofd en zei "Dat wilde ik al heel lang doen." Ik schonk hem een brede glimlach. Ik legde mijn hoofd op zijn schouder. Nu pas besefte ik hoe erg ik hem had gemist. Ik zette mijn lippen nog eens op zijn wang en draaide me daarna om. Ik pakte Saïn's hand en begon richting te anderen te lopen, Saïn met me mee trekkend. Alyna was inmiddels ook alweer bij de anderen gaan zitten. Ik ging op de bank zitten die tegenover hen stond. Saïn kwam naast me zitten en ik kroop tegen hem aan. Toen ik opkeek keek ik recht in de sprankelende ogen van Saïn. Ik gaf hem een grote glimlach, ik voelde me nu vast net als een verliefd schoolmeisje. Toen ik mijn blik weer afwendde van zijn ogen zag ik Blunt naar de radio lopen. Even later vulde het geluid van vrolijke muziek de ruimte. Ik haalde het klokje dat ik aan een ketting droeg onder mijn shirt vandaan. Het klokje was van zilver, de wijzerplaat was sierlijk versierd.
Ik schrok toen ik zag hoelaat het was. Dit was meestal de tijd waarop de rebellen, die aan de kant van de regering stonden, weer naar buiten kwamen. "Schakel eens over naar kanaal een" commandeerde ik Blunt. Hij begon aan een aantal knoppen te draaien. Kort daarna vertelde de stem van een presentator ons dat de rebellen weer aan aanslag hadden gepleegd, en nu op weg waren naar een ander doelwit. Ik bedacht me geen moment en zei "Ik denk dat het tijd is om te gaan." De anderen knikten instemmend. Ik stond op en rende samen met Alyna naar de hoek waar we trainden. Ik greep een aantal messen mee, twee daarvan gaf ik aan Saïn. Zelf stak ik er ook twee achter mijn riem. Elan begon de trappen op te rennen. Ik volgde hem en versnelde nog iets toen we bijna bovenaan waren. Saïn zat me op de hielen, met daarachter Alyna en Blunt. Ik liet Blunt en Elan voor toen we bij de deur stonden. Ik volgde met mijn ogen hoe ze naar buiten renden en zich achter rijen auto's langs verplaatsten. Ik draaide me om en begon te praten. "We mogen niet gezien worden, wanneer ze je wel zien is er geen mogelijkheid meer om te vluchten." zei ik terwijl ik Saïn indringend aankeek. Zijn ogen stonden bang voor een moment, maar die blik veranderde in een vastberaden blik. Hij knikte kort, toen ik naar zijn handen keek zag ik zijn handen wit worden omdat hij zo hard in het lemmet van de messen kneep. Ik keek even naar Alyna, ook zij gaf een korte knik. Alyna zou het eerste stuk met ons meegaan. De wapens die Alyna in haar hand had had ze zelf ontworpen. Ze waren mooi gegraveerd. Het lemmet was gemaakt van zwart leer. Ook zij kneep wat in haar wapens. Ik wachtte even tot ik Blunt en Elan niet meer zag. Ik trok de deur open en begon te rennen. Ik verschool me achter een auto die midden op de straat achtergelaten was. Vanaf daar rende ik door naar een zwarte auto die netjes in een parkeervak stond. Ik bleef even zitten en zag Saïn komen. Vlak daarna kwam Alyna. Er ging even een steek van jaloezie door me heen, maar dat schudde ik snel weer van me af. Ze kwamen weer bij mij en ik rende naar de volgende rij auto's. Voordat ik het door had lag ik languit op de grond. Alles werd wazig, ik kon nog vage kleuren onderscheiden.