Logo transparant + op foto's plaatsen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

k_m

Logo transparant + op foto's plaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 20:03

Hallo!

Ik heb zelf zonet een logotje ontworpen, zomaar een testje, maar zou het nu graag transparant krijgen.. De witte achtergrond toch.

Ook vroeg ik mij af of er een manier is dat je bv al je foto's automatisch kunt voorzien van een logo, of moet dit allemaal handmatig?

Als iemand het logo voor mij transparant wil maken, stuur ik het graag via een bestandje door!

Alvast bedankt!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 20:07

Waar heb je het logo in gemaakt?
In Photoshop kan je een bestandje namelijk PNG maken, waardoor de achtergrond en evt. de letters transparant worden als je de achtergrond weghaalt.

k_m

Re: Logo transparant + op foto's plaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 20:11

Gewoon in paint :+
Was maar een probeersel, maar ben er vrij tevreden over dus wil het eens testen op de foto's..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:18

Ik maak ze transparant in Photofiltre.
Dat programma heeft er gewoon een knopje voor. :+
(is gratis te downloaden)

En met Bordermaker schijn je een logo op al je foto's te gelijk te zetten maar ik ken het programma niet. Wil mijn logo niet altijd in dezelfde hoek want soms zet je hem dan over een oor van een paard of ander stukje wat je niet wil...ik doe het dus altijd handmatig bij elke foto. Meestal staat ie linksboven maar soms dus niet.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 21:57

Oh oké handig ik bewerk in photo filter dus moetmaar eens goed zoeken!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 08:37

Heb een printscreen voor je gemaakt:

Afbeelding

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 13:25

Oke het is gelukt normaal.

Nu loop ik tegen een ander probleempje aan, sommige afbeeldingen openen niet in photofilter, en sommige wel. Allemaal met dezelfde camera gemaakt..

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:31

Ik zou je logo best even transparant willen maken, paar secondes werk, probleem is wel dat ik in photoshop werk en je dus een psd-file terug zou krijgen. Ik denk/weet haast wel zeker dat je deze niet in photofilter kunt openen. Als ik je het bestand in jpeg formaat stuur dan is de achtergrond gewoon weer wit.

Wat is de foutmelding die je krijgt als je de foto's probeert te openen?

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 16:24

Deze:
Afbeelding

Sommige foto's openen wel, heb ook gekeken of het het misschien is door een andere lens, maar ook met de standaarlens open sommige wel en sommige niet

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 16:37

Pff zit er echt mee te klungelen, had eerst een oudere versie heb nu de 7 gedownload, wanneer ik het logo erop plak kan ik het niet groter of kleiner maken..

Edit.

met de oude versie geen problemen met het logo, nog altijd wel met het openen van bepaalde foto's, bij deze lukt het bv wel

Afbeelding

en met deze dan weer niet
Afbeelding

meestal is het per mapje dat ze allemaal werken of net allemaal niet..

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:33

Aan je lens ligt het sowieso niet, deze zorgt niet voor hoe je foto opgeslagen wordt. Fouten in documenten liggen meestal bij de geheugenkaart, je kunt proberen om de contactjes daarvan schoon te maken, de geheugenkaart even te formateren op je computer (pas op, dan gaan je bestanden die erop staan dus sowieso verloren! Maak er een back-up van als je ze nog nodig hebt). Als dat niet werkt, probeer dan even een ander geheugenkaartje en kijk of het dan wel werkt.

Over het logo erop plakken, het is vast wel mogelijk om je logo nog te vervormen na het plakken (er even van uitgaande dat photofilter met layers werkt), maar persoonlijk vind ik het handiger om hem van te voren al op het juiste formaat te hebben. Ik heb mijn logo in volledig formaat opgeslagen staan, maar ook een kleinere versie. Voordeel hiervan is dat mijn logo sowieso op iedere foto precies dezelfde maat heeft.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:10

Photofiltre werkt met lagen. :j Iig de nieuwere versie.

En mijn logo heeft een vast formaat en die is op elke foto natuurlijk even groot.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 19:52

Ik ga het allemaal nog eens goed uitzoeken, maar normaal gezien kan het echt niet aan mijn kaartje liggen.. Bijna alle foto's gaan open alleen enkele niet...

Logo's doe ik voorlopig even zo, dan kan ik wat foto's op een site zetten.. Kan ik daarna nog altijd aanpassen

Potver word er echt gek van, foto's van november openen niet, maar van twee weken geleden weer wel. Niets met data dus, ik zet ze trouwens over via het kabeltje dus daar kan het ook niet aan liggen normaal..

Of zou het misschien kunnen zijn dat het via kaart net wél werkt en via kabel niet?