ik heb een vraag ivm het verschil in merk van de 70-200mm f/2.8 lens. Ik wil namelijk heel graag een lens met zo'n groot bereik en zo'n grote lichtsterkte. Maar ik vind het een beetje stom om een lens van 2000 en te kopen, als die van sigma ook goede kwaliteit blijkt te geven. Ik dacht ergens vernomen te hebben dat sigma geen interne stabilisator heeft?
Zeker heb je wel wat aan IS!! Paarden in een binnenbak bijvoorbeeld of met grauw weer toch haarscherpe actiefoto's? Het kan je zo een stop schelen! Of TS het de investering waard vindt is een andere vraag
Het zou inderdaad zijn om bewegende dieren te fotograferen. Sigma is hier dus niet deftig voor uitgerust?
Ojajoh
Geplaatst: 30-03-14 18:24
Mette schreef:
Zeker heb je wel wat aan IS!! Paarden in een binnenbak bijvoorbeeld of met grauw weer toch haarscherpe actiefoto's? Het kan je zo een stop schelen! Of TS het de investering waard vindt is een andere vraag
als je met een statief werkt…maar niet uit het handje
Ik heb de Sigma en ben er zeer tevreden over. Ding is inmiddels 6 jaar uit en kwalitatief nog steeds erg goed. Prima voor bewegende paarden, zelfs in een binnenbak (wel met voldoende licht) is er goed foto's mee te maken. Uiteraard speelt ook de kwaliteit van je camera mee.
Ook sigma heeft verschillende opties op 70-200 lenzen. Kwalitatief scheelt het weinig met een canon is mij verteld
Bagheera_206
Geplaatst: 31-03-14 07:10
Vergeet ook niet de nieuwe Tamron 70-200mm f/2.8 VC mee te nemen in je overweging. Die schijnt zelfs nog een tikkie beter te zijn dan de Sigma 70-200mm f/2.8 OS HSM.