Het ponykamp

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vero

Het ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 12:42

Hoofdstuk 1:

Hoi Kim roept Mieke terwijl ze naar school fietst. Hey wacht op mij zegt Kim. Hoezo? Ik zie je toch zo wel op school? Ja maar ik moet je iets vragen zegt Kim opgewonden. Als ze bij het parkje stil staan vraagt Kim aan Mieke of ze mee wil naar ponykamp. Ja zegt Mieke blij en dan moet je Michelle, Anna en Valerie ook mee vragen. Ja! Roept Kim dat wordt dan het gezelligste ponykamp ever.
Als ze bij het pony kamp aan komen gaan ze gelijk een slaap plekje uitzoeken. Daarna gaan ze naar de kantine om te kijken op welk paard ze moeten.
Kim moet op diddle, Mieke op speedy, Michelle op Hero, Anna op Santos en Valerie op prinses. Ze zadelen de paarden op en gaan naar de bak. Maar als ze naar binnen willen staan ze stil van schrik. Wie staat daar nou dat is toch niet merel?! O nee! Zegt Mieke als ze op de paarden zitten. Ja, nu is ons hele kamp verpest zegt Michelle boos. Ja want als merel er is gebeurt alles wat zij zegt zelfs de eigenaar doet wat zij zegt. Dat is toch niet te geloven hoe erg kreng zij is zegt Valerie. Ja je wilt het bijna niet weten hoe erg ze met haar paard om gaat. Ja zegt dat wel en ze gaan draven. Als merel langs rijdt kijken de meiden haar boos aan maar merel kijkt daar niet na zij is een plan aan het bedenken hoe ze de meiden en de paarden van de aardbodem krijgt. Als ze de paarden afzadelen verzorgen en daarna in de wei zetten komt de manege eigenaar naar de meiden toe. En zegt: meiden jullie hebben morgen de leiding want ik moet naar het ziekenhuis. Maar noch voor de meiden kunnen antwoorden is de eigenaar al weer vertrokken. Yes! Zegt Anna dan hoeven we tenminste niet te doen wat die merel zegt! Reken daar maar niet op zegt merel die net langsloopt. Hoezo? Wij hebben toch de leiding zegt Kim. Ja dat klopt maar als hij weg is naar het zieken huis zijn jullie hier al niet meer let maar op. Die middag gaan ze met de paarden zwemmen. Ze rijden naar het meertje en gaan rustig het water in. Merel ligt bij de kant te zonnen met haar vriendin Lara. Naja wat je een vriendin noemt Lara moet alles doen wat merel zegt en als ze dat niet doet is ze de klos. Mieke gaat steeds verder het water in met speedy. De eigenaar roept de meiden terug en zegt dat ze een wedstrijdje gaan doen, wie het eerst aan de andere kant van het meer is en weer terug heeft gewonnen en de winnaar mag bepalen wat jullie morgen gaan doen als ik weg ben. Oké als eerste gaat Lara tegen Valerie. Prinses en digo het paard van Lara crossen heen en weer. Valerie is eerste dus Lara is uitgeschakeld. Nu moet Valerie tegen Mike, de jongen waar iedereen van stal verliefd op is. Ze crisissen door het meer en weer terug. Mike is als eerste en moet nu tegen merel. Merel komt als eerste over de streep en gaat nu tegen Mieke. De meiden crossen zo hard als ze kunnen maar speedy valt halverwege in het diepste stuk van het meer. Mieke gaat zo snel mogelijke van het zadel en pakt speedy bij zijn hoofdstel, ze probeert zo snel mogelijk naar de kant te zwemmen maar het lukt niet. Dan komt Kim met een touw aangegallopeerd ze springt van diddle af en maakt het touw vast aan speedy en de andere kant aan diddle. Diddle loopt naar de kant en trekt speedy mee en komen weer op land. Mieke en Kim zwemmen zelf weer naar de kant. Merel roept ha ik heb gewonnen losers! Tegen welke oen moet ik nu? Merel! Schreeuwt de eigenaar boos jij gaat nu terug naar stal zie je niet dat er een gewond paard is!? Nou fijn zeg hebben jullie lol en moet ik naar stal boos rijdt merel terug naar stal. De eigenaar staat bij speedy en helpt hem om te staan maar speedy staat waggelend op zijn benen. De eigenaar John belt zijn vrouw Sonja om speedy op te halen en een nieuw paard te brengen. Een paar minuten later wordt speedy rustig terug gereden naar stal. En Mieke mag nu op valco. Ze gaan niet verder met de wedstrijd voordat er weer een ongeluk gebeurt. John wil verder rijden en een bosrit maken. Maar iedereen wil dat vanavond in het donker doen dus rijden ze terug naar stal. Die avond eten ze patat met mayo. Ze gaan eerst stoelendans doen en dan de pony's opzadelen voor de nachtrit. Als iedereen zit vertrekken ze naar het bos. Als ze bij het bos zijn. Is het pikkedonker dus zetten ze hun zaklampen aan.

Moet ik verder schrijven????

EvelijnS

Re: Het ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 13:10

Op UK is het niet toegestaan om vaker dan één keer per week een topic te openen. Aangezien je vandaag ook al dit topic hebt geopend, plaats ik hier een slotje.