Deze

We zagen die te koop in de fantasy shop en hij vroeg aan mij of ik die wilde halen voor zijn verjaardag. Nee, zei ik. Ik ga je niets geven wat je van te voren zelf uitzoekt, want dat is saai. Dat was een maand of twee geleden. Hij blijft het af en toe noemen. Ik blijf nee zeggen
Ik ben nogal van de aparte cadeautjes en verassingen en ik vind het serieus niets aan, om gewoon die ketting te kopen. Omdat ik ook nogal gemeen ben, krijgt hij wel die ketting.. Maar dan een hele grote zelfgemaakte

Alleen, hoe maak je dat? Er staan geen tutorials op internet. Nou, dan maar zelf wat verzinnen.
Ik had dit voorbeeld gevonden. Deze is dus NIET van mij

Van papier mache. Alleen, heeft de maker geen papier mache pulp gemaakt, maar krantenknipsels in repen erom heen gedaan met behanglijm. Dat wilde ik niet, ik wil echt een glad iets.
Dus ik moest papier mache pulp maken.
Ik had dat alleen nog nooit gemaakt
. Een paar pogingen en een paar weg gegooide emmers met behangplaksel en kranten later, had ik eindelijk een mengsel
. Het heeft me wel even heel wat tijd gekost.. En heel wat pakjes behanglijm haha. Maar we konden beginnen.
Allereerst even een afbeelding van de mokingjay uitprinten. Vervolgens uitknippen en overtekenen op karton.

Het karton uitsnijden

En smeren maar

Is nog best verdomd lastig om dat egaal te krijgen.. Maar goed, dit laagje zit er nu op aan beide kanten. Dat laat ik nu drogen.

Morgen ga ik verder met nog een extra laag. Diepte en details in de vleugels etc. De achterkant laat ik 'plat'.
Als dat klaar is er een laagje gesso overheen om het goed even te maken en ook glad te kunnen schuren.
Dan goudverf

En dan hoop ik dat het er goed uitziet. Ben zelf behoorlijk benieuwd naar hoe dit eindigt. Ik ben namelijk helemaal geen crea bea

.