[FOTO] Trip to London

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nenahdm

[FOTO] Trip to London

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 11:50

Hey bokkers! Gisteren ben ik maar voor 1 dag (helaas) naar Londen geweest mijn mijn klasje. Het werd een zware maar leuke/geslaagde dag. We moesten opstaan om half 5 's morgens om om 6 uur te vertrekken. We hebben de boot genomen waar ik enkele meeuwenfoto's heb getrokken :D
En toen kwamen we pas 2 uur 's nachts terug aan de schoolpoort :))

De foto's zijn getrokken met Canon EOS 1100D met een 75-300mm lens :)

Afbeelding

Afbeelding
(ik merk dat er nogal veel ruis is, jammer :( ) Heb deze getrokken op sport stand vandaar.

Een gebouw met de ondergaande zon in de ramen. Vond het een machtig beeld zo!
Afbeelding

Ja tenslotte nog een paard :))
Afbeelding

Commentaar meer dan welkom, ben benieuwd :)
(het zijn niet overdreven veel foto's maar de andere foto's zijn niet echt de 'moeite waard' om te delen hier)

Alwiene

Re: [FOTO] Trip to London

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:21

Als je met die lens de Canon 75-300 bedoelt dan valt me dat alles mee, want die lens staat nou niet echt bekend als een kwalitatief hoogtepuntje.

Van de foto's zelf ben ik niet zo heel erg weg. Die meeuw vind ik op een onprettige manier ontvleugeld. Bij de tweede foto trekt mijn aandacht steeds naar die witte streep van die fontein(?).
De derde foto, ik snap wat je bedoelt, het idee is heel leuk, maar het komt op mij niet helemaal over op de foto jammergenoeg.
En de laaste foto vind ik het erg jammer dat het gezicht van de ruiter niet meer scherp is, maar ook weer niet zo onscherp dat het als het ware wegvalt.

Wat me bij al je foto's opvalt is dat je instelling af en toe best vreemd zijn. Je geeft zelf bij 1 foto ook al aan dat je hem op de sportstand geschoten hebt. Ik weet niet hoelang je je camera al hebt, maar ben je al bezig geweest met het zélf instellen van je camera? Als je dit leert dan kan veel mooiere resultaten krijgen en loop je bijvoorbeeld niet meer aan tegen ruis omdat de camera een veel te hoge iso koos omdat hij een sluitertijd wilde halen die hij totaal niet nodig had voor de foto die jij wilde maken. En bijvoorbeeld bij die laatste foto had je dan voor meer scherptediepte kunnen kiezen (kleiner diafragma). :)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 22:14

Oke, dank voor de commentaar.

Ik ken alles van een fototoestel maar sportstand is gewoon heel gemakkelijk. Ook namelijk omdat de tijd niet kon nemen voor alle foto's (de meeste foto's zijn getrokken tijdens de toer vd gids). Moesten we overal niet langer dan 20 seconden blijven na de uitleg. Erg jammer .En ook omdat ik de optie heb om het op sportstand te zettten. Had ik de andere camera meegenomen (canon 5D mark 2) was mijn 'luiheid' niet zo zeer naar voor gekomen :))

Nouja, is voor mij belangrijker dan die man die erop zit, voor mij hoeft die niet scherp te zijn :+
Die meeuw vind ik juist wel prettig kijken, nja kwestie van smaak zeker :)
Was ook de enige goéde foto van de 150 foto's van die meeuwen :=

Kwalitatief is die lens echt goed, het is al een oude die eigenlijk voor een analoog toestel werd gebruikt.

Alwiene

Re: [FOTO] Trip to London

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:48

LOL, dan een hele verkeerde inschatting geweest van mijn kant. Maar die begrijp je vast wel als je je eigen instellingen naziet :) Maar als je een 5D mark 2 bezit dan mag ik inderdaad verwachten dat je wel weet waar je mee bezig bent. :))
Kunst, dus ook fotokunst blijft inderdaad een kwestie van smaak :j Ik zou normaalgesproken helemaal niet gereageerd hebben denk ik, maar aangezien ik dácht je met het advies over instellen van de camera te kunnen helpen heb ik ook maar op de foto's zelf gereageerd :)

Wat die lens betreft, is dan volgens mij inderdaad een heel ander exemplaar, dat verklaart de mooie kwaliteit :j