Update:
Het enige waar ik aan kon denken was het meisje, de vele vragen spookte door mijn hoofd.
Ik vroeg aan haar wie ze was, maar ik kreeg geen reactie, ze bleef snikken en krokodillentranen rolde over haar wangen.
Het eerst wat door mijn hoofd ging was de vraag wat ik hier mee moest, hier kon ik toch niks mee.
Ik probeerde het meisje tot reden te brengen maar dit lukte gewoon niet, ze bleef maar huilen en snikken.
Ik vroeg haar vriendelijk waarom ze nou huilde en of ze het mij misschien kon uitleggen.
Het meisje begon met vertellen, mama en papa hadden altijd ruzie. En als de ruzie klaar was kwam papa altijd naar mijn kamer. En begon dan altijd heel hard te schreeuwen, en als ik dan begon te huilen sloeg hij mij.
En hoe harder ik huilde hoe harder hij sloeg, soms pakte hij ook zijn lederen riem er bij.
Zodat mijn moeder het goed kon horen, dan hoorde ik mama altijd heel hard huilen aan de andere kant van de deur.
Papa sloeg net zo lang door tot het bloedde, en bij een druppel bloed was het goed.
Dan stopte hij en ging hij weg, deed dan agressief de deur open en liep langs mijn huilende moeder.
Die gaf hij altijd op dat moment nog een trap na, waar op mama ook altijd nog harder moest huilen.