[FOTO] Oogje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

C_estmoi

[FOTO] Oogje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 13:12

Oei, mijn eerste FK topic ever. vind 't stiekem wel een beetje eng, so don't shoot me please! :P
Ik heb afgelopen zaterdag foto's gemaakt van m'n grote vriend, en er zat 1 foto tussen waar ik elke keer weer naar blijf kijken. Ik weet eigenlijk nog steeds niet zo goed wat ik er nu van moet vinden, ben er nog steeds niet helemaal achter waar het scherpstelpunt bijv xD. Normaal vind k dat onwijs storend, maar bij deze eigenlijk niet zo, dus ik wilde er graag commentaar op..

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 25-03-14 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [Foto] -> [FOTO]

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:18

Het viel me wel direct op dat het oog niet scherp ik, zit meteen te zoeken waar de scherpte dan wel zit, die zit precies boven en onder het oog wat ik dan weer niet begrijp aangezien dat op (bijna) dezelfde hoogte zit als het oog maar die niet scherp is. Heb je een hele grote diafragmaopening gebruikt? Maar ook als ie wel scherp was geweest is het voor mij niet meer dan een oog, voor mij moet er wel een toevoeging zijn, of in de achtergrond of op het paard zelf, en dat zie ik zo niet. Leuk voor de eigenaar of voor jezelf in dit geval, maar verder niet erg fotokunstig. Maar ga vooral door!

Morrow_Less

Re: [Foto] Oogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:21

Ik vind een oog een leuk concept om te fotograferen. Maar het is wat jammer dat het oog zelf niet zo scherp is, hier kan je op gaan letten :)

Ik ben geen fotografisch genie (ik leer steeds elke dag bij) maar ik probeer je te helpen :)

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 13:25

Saskiakefie Uhu, t was een uitprobeersel met m'n nieuwe lensje (50mm f1.8, body is een canon 1100D)
diafragma staat op 2.0
Ik snap wel wat je bedoelt trouwens, met dat het dat 'extra' mist. Hier zat precies mijn twijfel, ik vind m aan de ene kant niet zo bijzonder, maar aan de andere kant júist door de onscherpte zit er iets dromerigs over of zo, waardoor ik er zelf toch naar blijf kijken.

Morrow_Less inderdaad balen dat de scherpte niet op het oog zelf ligt.. camera-schermpjes zijn fijn, omdat je kan zien wat je ongeveer gefotografeerd hebt, maar soms lijken dingen scherp die op de computer helaas ehm.. niet zo scherp zijn :P

saskiakefie

Re: [Foto] Oogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:31

Oke daar deel ik je mening totaal niet in, als het hoofdonderwerp, daar waar het om gaat onscherp is, ben ik snel uitgekeken. Een dromerige sfeer kun je prima bereiken met een scherp hoofdonderwerp. F2.0 is veel te groot voor een onderwerp wat je van dichtbij fotografeert en waarbij een groot deel scherp hoort te zijn. Je fotografeert een oog en het hele oog behoort scherp te zijn. Als je een stuk of wat bloemetjes fotografeert waarbij je er eentje scherp wil hebben in het midden zou het kunnen.

hannah41

Re: [FOTO] Oogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:47

Ik vind het onscherpe juist wel gaaf! Niet hele bijzonder verder, maar ook geen mislukte foto. :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:50

Ik vind de foto ook zeker wel wat hebben op deze manier :j

puck12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:56

Ik vind het wel wat hebben net als wat je zegt, een beetje een dromerig effect waardoor je er maar naar blijft kijken