[TEK] Brenda, Fjord

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sannehelena

[TEK] Brenda, Fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 15:58

Hoi!
Dit is de eerste keer dat ik een tekening op bokt plaats. Ik teken nog niet zo heel lang 'serieus'. Nu ben ik laatst mijn lieveling eens na gaan tekenen. Het is een Fjord. Ik had niet een ontzettend goede voorbeeldfoto voor de ogen, de ogen waren heel donker op de foto waardoor je het pupil bijna niet kon zien.
Ik ben nog niet zo'n professional als veel mensen hier op bokt maar ik zou graag tips willen.
De ogen is echt iets wat ik heel lastig vind, dat is ook goed te zien, tips hiervoor zouden erg fijn zijn.
Dus brand maar los, want er valt nog genoeg te verbeteren! :D

(Sorry voor de onduidelijke foto's, ik moest het met de webcam doen op mijn laptop. Ik heb daarom het contrast iets verhoogd, nu komt het meer overeen met de tekening.)

Afbeelding
Afbeelding

Het is op A3 formaat getekend met HB, 2H, 4B & een zwart pastelpotlood.

Iolanthe

Re: [TEK] Brenda, Fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 16:44

Leuk hoor :) De ogen zijn idd lastig, maar ik vind dat jed e manen en de neusgaten best al goed gedaan hebt! Blijven oefenen ;)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 16:49

Ik heb het idee dat het gedeelte tussen de ogen ook te breed is als je het vergelijkt...
Kan zijn dat het vertekend hoor, maar dat gevoel krijg ik een beetje.

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:27

Je hebt meteen een heel lastig perspectief! Gewoon doorgaan met oefenen. Ik vind het hoofdstel echt al goed gelukt!

sannehelena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 22:01

Bedankt allemaal! :)

@iirrssjjee Ik had ook het idee dat het gedeelte tussen de ogen te breed is, vooral nu ik het op de foto zie. Op de tekening viel het wat minder op maar het is inderdaad te breed.