[FOTO] Tuin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Merula123

[FOTO] Tuin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 16:06

Ik heb vandaag wat foto's bij ons in de tuin gemaakt, en ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En als laatste nog een van mijn hondje Vito
Afbeelding

Merula123

Re: [FOTO] Tuin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 17:42

Niemand die tips/complimenten heeft?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:21

Met wat voor camera heb je foto's gemaakt en waar heb je ze geupload?
Ik denk namelijk dat niemand gereageerd heeft omdat er niet een scherpe foto tussen zit :o sorry, maar ze zijn allemaal onscherp.

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 16:41

Annetje schreef:
Met wat voor camera heb je foto's gemaakt en waar heb je ze geupload?
Ik denk namelijk dat niemand gereageerd heeft omdat er niet een scherpe foto tussen zit :o sorry, maar ze zijn allemaal onscherp.

Sony Cyber-shot DSC-HX9V, en geupload met tinypic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:12

Probeer inderdaad nog wat te oefenen met het scherpstellen van je foto's.
Misschien zit je te dichtbij? Iedere lens heeft een bepaalde minimale scherpstel afstand. Zet je je onderwerp dichterbij, dan kan de camera er niet meer op scherpstellen. ;)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:49

Er zit vrijwel altijd scherpte in een foto, maar het gaat erom wat je scherp stelt. Ik zie heel vaak foto's waarbij wel een deel scherp is maar niet het deel wat jij scherp wilt hebben. Foto 1 is de enige waar het gelukt is wat je wou denk ik. Dus laat ik daar mee beginnen. Ik vind het jammer dat je weinig van de gele bloem erop hebt staan, want dat felblauwe zou erg mooi staan met felgeel. Maar ik vind het geen verkeerde foto hoor. ;)

Foto 2: Scherpte ligt hier wel goed op, maar door de felle lucht heb je te maken met tegenlicht waardoor het suggereert onscherp te zijn. Daarnaast is die uitgebeten lucht niets meer dan een lelijke witte vlek. Het is best een leuk plantje die je denk ik veel zuiverder kan vastleggen. Als er aan alle kanten geen achtergrond is in de zin van natuurlijk materiaal als je de foto toch van de zijkant wilt nemen, moet je ervoor zorgen dat de lucht mooi is. Een blauwe lucht zou hier juist mooi bij kunnen staan. Je kunt hier ook best iets onderbelichten, maar dan moet je wel goed leren hoe je instellingen werken op je camera.

Foto 3 Scherpte ligt op het achterste bloempje, die behoort in principe op het voorste bloemetje te liggen. Zorg ervoor dat je camera niet zelf bepaald waar die op scherpstelt, maar dat je met 1 scherpstelpunt dit kan bepalen. Als die scherpstelpunt (Enkelpunt AF, dus niet continue AF) in het midden staat, stel je scherp zodat je punt op de voorste bloem staat, je druk de sluiter half en bepaald dan de compositie, je kunt je camera naar beneden, boven, links en rechts bewegen en het voorste bloemetje blijft scherp!

Foto 4 Hier heb ik moeite om te zien waar de scherpte ligt, verder weer een witte lucht waardoor het überhaupt weer onscherpte suggereert, let hier op!

Foto 5 scherpte ligt hier in de bladeren van de bloem, niet in de kern.

Foto 6; Ik denk dat je hier het eerste gedeelte van de tak scherp wilde hebben, maar had niet uitgemaakte want de foto was er niet beter van geworden. (saaie foto)

Foto 7 weinig scherptediepte, saaie achtergrond, gewoon niet meer dan een registratie van een blauwe bloem.

Foto 8: Hoog standpunt, penis valt nog al op, stresssignaal van de hond, tilt namelijk poot op. Ik weet niet precies wat hier je bedoeling van was?

Heel veel succes en vooral veel plezier met fotograferen, je hebt nog veel te leren maar hé iedereen moet ergens beginnen! +:)+

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 14:34

saskiakefie schreef:
Foto 8: Hoog standpunt, penis valt nog al op, stresssignaal van de hond, tilt namelijk poot op. Ik weet niet precies wat hier je bedoeling van was?

Dat was gewoon een foto van mijn hondje, die hoorde er niet echt bij ;)

En hij tilt altijd zijn pootje zo op, geen idee waarom, maar dat doet hij gewoon :p

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 14:54

Dat is een stress signaal. Heb je verder wat aan mijn reactie of niet?

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 15:05

saskiakefie schreef:
Dat is een stress signaal. Heb je verder wat aan mijn reactie of niet?

Oh, dat wist ik niet.

Ja, bedankt voor je reactie :j

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:37

Kan ook wijzen zijn, maar op de deze foto lijkt het meer op stress.

Commentaar op de foto's, ik ga mee met saskiakefie.