Tips voor filmen met een 600D

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Unleash

Tips voor filmen met een 600D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 16:19

Beste Bokkers,

Ik heb gemerkt dat het filmen met een DSLR erg lastig is. Ik kom snel handen tekort wanneer ik mijn statief moet bedienen en moet scherpstellen tegelijkertijd. De autofocus van de 600D is een ramp, die gebruik ik niet dus ik stel alles handmatig scherp.

Hoe doen jullie dit toch? Hoe krijg je het voor elkaar om een continue scherp beeld te behouden als je een object filmt wat telkens beweegt?

Maakt het veel uit wat voor objectief je erop zet en welke diafragma grootte je gebruikt? Ik heb namelijk met mijn 70-200L gefilmd op diafragma 4.0. Misschien is een groter diafragma handiger? Maar dan ben je ook meteen die mooie DOF kwijt...

Kortom, welke instellingen zijn het handigst en zijn er handigheidjes om het filmen te vergemakkelijken?

Ik hoor graag tips! Ik vind filmen namelijk super leuk om te doen maar op deze manier is het enige wat ik kan filmen dingen die amper bewegen... :Y)

Alvast bedankt. :)

Asselruiter

Re: Tips voor filmen met een 600D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 16:54

Ik volg even mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 22:50

Filmen met een DSLR is héel lastig :') ik heb zelf de 7D met een flinke teletoeter en een flut statief, dat maakt het allemaal nog leuker :')

ik denk dat het gewoon goed oefenen is! zorgen dat je een goed statief hebt scheelt al heel erg!

Dit heb ik zelf gefilmd met mijn canon eos 7D en 70-200 f/2.8
er zitten vaak altijd wel een paar seconden aan bruikbaar materiaal tussen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:10

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:33

Pb :)

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:49

Ik ben ook wel benieuwd hoe dat nu handig is. Bij mijn camera werkt het automatisch scherpstellen alleen door op een knopje te drukken waardoor die scherp stelt..?

Hoe stellen jullie het diafragma in? Wanneer ik naar filmen ga kan ik dit nergens instellen.. :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:15

Zet je camera op M. Zodat je alles zelf kunt instellen.

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:46

Femke schreef:
Zet je camera op M. Zodat je alles zelf kunt instellen.

Ik fotografeer altijd in M, maar voor filmen moet ik naar het tekentje om te filmen?
Hoe ik mijn camera heb ingesteld in de M stand is dus hetzelfde als ik naar filmen ga? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 19:14

Pak je gebruiksaanwijzing er dan even bij. Ik weet niet welke camera jij hebt.
En er zitten bij film nogal grote verschillen in instellingen bij de camera merken ;-)