[SCH] Gitaar - advies? :P

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[SCH] Gitaar - advies? :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 11:20

Dit is dus iets wat ik normaal nóóit doe. :D :D Sowieso schilder ik nooit. Ik teken alleen, en maak dan realistische portretten in opdracht. Deze keer wilde ik het heel anders doen. Een schilderij van een gitaar in losse stijl. Of ik tevreden ben weet ik eigenlijk niet. Ik vind hem misschien toch wat te druk geworden. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en of jullie er nog dingen aan zouden veranderen.

Het was een beetje een hel om de kleuren op de juiste manier op de foto te krijgen (heb m'n spiegelreflex uitgeleend). := De laatste foto komt nog het beste overeen met de werkelijkheid, hoewel die ook niet helemaal klopt. :P

Formaat is 80 0f 90 x 120, zoiets. :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Odette_

Re: [SCH] Gitaar - advies? :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 11:26

Ik vind hem toch heel tof geworden en eigenlijk niet te druk. Hartstikke leuk resultaat! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 11:58

Misschien dat ik er toch heel iets anders van ga maken. Meer met pasteltinten. Dat ik er helemaal weer overheen ga verven. Doen? :+

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 15:00

Dit is een klassiek model (dreadnought) gitaar, daar passen misschien inderdaad beter wat mildere kleuren bij - ik zou dan overigens eerder aan aardetinten denken, met bv felrood, ipv pastel.

De kleuren die je nu hebt gebruikt vind ik echt bij een electrische gitaar passen.

Ik weet niet wat makkelijker is, de gitaar 'verbouwen' of andere kleuren over het geheel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 15:20

Daar heb je eigenlijk helemaal gelijk in! Ik ben inmiddels met een nieuw schilderij begonnen. De oude bewaar ik toch nog even zodat ik kan kijken welk resultaat ik het leukste vind. De minst leuke schilder ik op een gegeven moment dan wel een keer over. _O- Ik ga nu voor wat lichtere, rustigere kleuren. Aardetinten zal ik inderdaad in mijn achterhoofd houden. Tnx! :))

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 15:24

super gaaf :D

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 10:02

Leuk!
Tip als je losser werkt, laat ook stukken van de gitaar weg
Je hoeft m niet helemaal uit te tekenen/schilderen, de kijker kan ook stukken invullen
De suggestie is vaak sterker dan dat het helemaal uitgewerkt is.
Voor de achtergrond, pas het denk ik heel mooi als je qua struktuur/patroon wat variatie aanbrengt
Een paar heeeeele grote spetters bijvoorbeeld gecombineerd met wat kleinere

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 11:52

Gitaar versie 2.0 :Y)

Ik vind deze stukken leuker geworden! Ik had nog het idee om linksboven met witte letters op een wat rommelige manier een stuk uit een songtekst te schrijven (of een quote over muziek/ gitaar).

Afbeelding

Het oranje in het bruin valt op de foto behoorlijk weg. De hoofdkleuren zijn lila/beige/bruin/oranje/wit.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 12:18

Wauw, je tweede versie vind ik onwijs gaaf!

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 12:21

Wauw heel gaaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 13:12

Tnx! Als jullie nog suggesties hebben voor een tekst hoor ik het graag! :))