Vulpotloden - wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nightingale

Vulpotloden - wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 16:43

Hoi allemaal,
Ik zie de laatste tijd steeds vaker het vulpotlood voorbijkomen in tekeningen van bokkers (misschien omdat ik er steeds meer op ga letten :+ ) en nu wil ik er zelf ook een (of meer) aanschaffen. Nu heb ik op de website van Pentel gekeken en de mogelijkheden blijken nogal groot! Er worden zoveel diktes en hardheden aangeboden dat ik niet meer weet waar ik moet beginnen. Ik ben niet van plan om er superveel aan uit te gaan geven, omdat ik niet eens zeker weet of het mij wel gaat liggen, maar ik wil ook niet afhaken doordat ik te weinig materiaal heb gekocht.
Dus hierbij mijn vraag: wat zouden jullie een beginnende tekenaar aanraden aan diktes en hardheden? En is het nodig om voor iedere hardheid een aparte 'pen' te kopen, of kan je de vullingen tijdens het tekenen wel makkelijk wisselen?
Alvast bedankt!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 16:48

Als ik jou was zou ik gewoon naar de Hema/V&D gaan en daar een simpel vulpotlood kopen met wat vullingen.
Kost niks, kun je meteen kijken of het wat is :)

Verder is het gewoon grafiet, zie het als een normaal potlood alleen dan in de vorm van een pen met losse vullingen. Welke hardheden je fijn vindt tekenen ligt vooral aan je eigen voorkeur.
Je kan ze best wisselen tussendoor maar het is soms wel een beetje prutsen en die staafjes breken vrij snel af. Zelf gebruik ik eigenlijk alleen de standaard kleine maten, voor de iets grotere maten gebruik ik gewoon potlood en ik heb nog een paar hele dikke vulpotloden voor grove stukken.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 16:50

Ik heb precies het zelfde -O- Ik had wel een goede, maar die heeft een klasgenoot op de grond gesmeten, alles kapot.
Dus dan maar een nieuwe.
Maar ik heb zelf ook geen idee, ik zie door de bomen het bos niet meer onderhand

idsie

Re: Vulpotloden - wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 17:56

ik heb mijn vulpotloden bij de hema en de bruna vandaan en dan de vullingkjes van de hema ( die zijn net wat zachter) zijn prettig om mee te werken! en niet duur