Ik ben nu sinds een aantal weken bezig met pasteltekeningen. Hiervoor tekende ik eigenlijk nooit, wist wel dat ik er iets aanleg voor had maar deed er verder niks mee. Ik heb ook geen les gehad hierin.
Ik heb er nu in totaal 6 gemaakt en zou jullie graag op volgorde mijn vooruitgang willen laten zien. En ik zou het echt super vinden als jullie bruikbare tips voor me hebben. (Wil natuurlijk graag beter worden)
Mijn eerste tekening van mijn eigen pony Sammy, was ik destijds best trots op maar als ik hem nu terug zie.. hahaha
Hier tekende ik ook op schilderpapier volgens mij, kwam er al achter dat dit niet geschikt was..

Hier mijn 2e tekening, vond hem al gelijk niet gelukt.. Wss ook te moeilijk nog voor zo in het begin maar ik vond het een gave foto en wilde het gewoon proberen.. Van een pony van een vriendin van mij.
Hier maar een gewoon printpapiertje gepakt, structuur was al beter maar dat witte is niet echt mooi.

Mijn 3e tekening, ook van Sammy. (ingescand) Deze heeft een beetje een rare uitstraling, iets klopt niet.. En echt nog aan het knoeien met de schaduwen.. Hier had ik een zandkleurig papiertje gebruikt, stond al beter dan het witte vond ik zelf.

Hier mijn 4e tekening. (ingescand) Deze gemaakt voor een vriendin haar verjaardag. Al best wel tevreden over het resultaat! Tips?? Graag!!! Dit is gewoon een simpele pastel tekening en zou in de toekomst hem graag nog veel meer verfijnen.

Hier mijn 5e tekening van mijn andere pony Suze. (ingescand) Grote uitdaging erbij, een hoofdstel. Hier gingen echt heel wat uurtjes inzitten en toch lukt het me nog niet om het hoofdstel goed te krijgen in de schaduwen.. Mijn witte en zwarte potlood willen niet goed over andere kleuren heen.. best een gedoe:( Bij deze tekening had ik ook van een ander merk wat meer kleuren bij besteld, deze waren ook wat zachter en werkte erg fijn in combinatie.

Dit is mijn meest recente tekening. (ingescand) Ik kreeg een berichtje op FB of ik ook een tekening van haar pony wilde maken en dat wilde ik natuurlijk wel! Kreeg er zelfs een kleine vergoeding voor, echt heel leuk. Gelukkig was ze zelf ook heel blij met het resultaat, want ik had van te voren gezegd, geen idee of het lukt.. Want dit was weer een hele andere uitdaging, een grotendeels zwart paard. Tips? graag!!!
(Hier ook een nog wat donkere zand kleur gebruikt en iets grovere structuur, weet eig niet of ik dat nu fijner vindt of niet..)
Hier ook wat goedkoop pastelkrijt gebruikt voor de zwarte plekken, deze brengt namelijk wel heel makkelijk aan)

Ook hebben 2 andere meiden mij zelfs ook nog gevraagd om een tekening te maken en daar ga ik zeker weer mee aan de gang. Vind het erg leuk om te doen en zou graag nog beter willen worden.
Dussss... Nog tips??
En wat vinden jullie er tot nu toe van?
Groetjes Emma

Die laatste is echt prachtig. 
Wellicht kan je daar nog een keertje naar kijken?