[GED] Gebroken hart...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

[GED] Gebroken hart...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 11:02

Dit heb ik een jaar of 2, bijna 3 geschreven toen het uit ging tussen mijn toenmalige vriend en mij. Ik kwam het toevallig net tegen tussen mijn oude documenten en wilde het toch even delen.

Ik ben inmiddels reuze gelukkig met mijn nieuwe vriend hoor, maar dit stukje raakt mij toch nog steeds.

Opbouwende kritiek is zeer welkom!

------------------

Van buiten schijnt de zon, maar van binnen regent het.
De warmte die er af straalt komt niet meer bij me binnen.
Het is leeg en koud, somber en grijs…

Voor even lijkt de wereld stil te staan, en hoor ik alleen het tikken van de regen op de raam.
Als ik om me heen kijk, zie ik niets, hoor ik niets…

Het enige wat ik voel is die laatste warme traan die zijn weg naar onder vind..
Verdooft en leeg, alleen met mijn verdriet…

Als ik naar buiten kijk zie ik niets, ik staar naar een punt terwijl er een trein van gedachten door mijn hoofd gaat…

Waar ben ik de fout in gegaan? Heb ik soms iets gedaan, gezegd of gevraagd?

Ik laat mijn hoofd hangen en zie nog net hoe mijn traan uiteen spat op de vloer, als een droom, een luchtbel…

Op mijn knieën zit ik hier, tussen de scherven van mijn gebroken hart.. Hoe moet ik dit ooit weer lijmen? Hoe kan ik ooit weer iets voelen, als ik niet weet waar ik moet beginnen?

Ik sluit mijn ogen en alles wat ik hoor is het snikken, mijn eigen snikken, maar er komen geen tranen… Die zijn op, heb er al zoveel gelaten, ik zou er in kunnen verdrinken maar zelfs dat lukt me niet..

Hoe lijm je iets wat niet gelijmd wilt worden? Hoe vecht je als je niet wilt vechten? Hoe huil je als de tranen niet komen?

Van binnen is het donker, leeg en somber. Van binnen is alles verdooft, raast de wereld langs me door. En hier zit ik dan, ik wil niet meer voelen, ik wil niet meer denken, ik wil alleen maar slapen…

Misschien moet ik hier een tijdje blijven zitten, zitten en niks anders..

En na een tijdje raap ik de scherven bij elkaar, en langzaam aan begin ik met lijmen.. Stukje voor stukje zet ik het weer in elkaar, terwijl ik mezelf een ding beloof..

Dat ik nooit meer iemand binnen laat, nooit meer iemand mijn hart zal geven, want de lijm raakt op en ik kan het niet meer.. Ik kan het niet meer lijmen als het nog eens stuk gaat….

Nooit meer willen voelen kan niet, nooit meer willen houden van gaat niet, maar ik zal je beschermen, ik zal je veilig houden, niemand zal je ooit nog pijn doen, niemand zal ik ooit nog zo dichtbij laten… Niemand zal je meer raken, niemand zal je ooit nog zien, ik zal je verstoppen, heel dichtbij me…

Ik zal je nooit meer aan een ander geven, mijn lieve hart…

Amandavd

Re: [GED] Gebroken hart...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 19:24

Niemand met opbouwende kritiek?

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 19:30

Persoonlijk vind ik het heel mooi. Vooral op het eind dat jouw innerlijke het opneemt voor jou. Je aangeeft jou te zullen beschermen. Wat ik zie is puurheid. Een rouwperiode waarbij het schrijven helend werkt. Wat ik ook zie is iemand die duidelijk van zichzelf houdt. Die weet..... Ik kom er wat voor pijn ik ook voel.

Gebroken hart.... Nooit makkelijk maar nodig om de man van je leven beter te herkennen.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 19:36

Ik vind het ook heel mooi. Vooral de zinnen:

Citaat:
Hoe lijm je iets wat niet gelijmd wilt worden? Hoe vecht je als je niet wilt vechten? Hoe huil je als de tranen niet komen?

En na een tijdje raap ik de scherven bij elkaar, en langzaam aan begin ik met lijmen.. Stukje voor stukje zet ik het weer in elkaar, terwijl ik mezelf een ding beloof..

Dat ik nooit meer iemand binnen laat, nooit meer iemand mijn hart zal geven, want de lijm raakt op en ik kan het niet meer.. Ik kan het niet meer lijmen als het nog eens stuk gaat….

Erg mooi gedaan!!

xmarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 19:39

Janine001 schreef:
Ik vind het ook heel mooi. Vooral de zinnen:

Citaat:

Erg mooi gedaan!!

:j :j

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 07:01

Dank jullie wel! Heel fijn om te horen! :D

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 07:17

Prachtig gedaan. Wauw!