[TEK] Oefenschetsen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Colorado

[TEK] Oefenschetsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 03:12

Ik vind tekenen heerlijk maar vanwege al mijn andere interesses en bezigheden schiet het er vaak bij in, nu heb ik sinds eergisteren de smaak weer te pakken (ik heb hier in Ubud op Bali een museum bezocht waar ik het werk van Johan Rudolf Bonnet heb ontdekt *mond viel open*) en dus ben ik op zoek naar meer foto's om op te oefenen. Mijn eerste 3 slachtoffers waren 3 prachtige balinese mensen en nu hoop ik van jullie nog wat mooie voorbeeldfoto's toegestuurd te krijgen zodat ik een klein portfolio op kan gaan bouwen. Dus heb je een prachtig zusje of een vader met een interessant gezicht, een opa met een bijzondere baard of zeg het maar, stuur alsjeblieft de foto en dan kijk ik of ik het aandurf.

Over alle tekeningen is niet langer dan 1 tot 1,5 uur gedaan, aaneen :)
Het is grafiet op A4

Eerst alle drie even op 2 manieren, tekeningen blijven onmogelijk te fotograferen :=
Afbeelding

Afbeelding

Mijn eerste brouwsel, duidelijk erg voorzichtig bezig geweest, schijtluis haha
Afbeelding

Nummer 2 en meteen wat meer durf :)
Afbeelding

En nummer 3 van vanochtend
Afbeelding

Bedankt voor het kijken!

SIEMxFUNNY

Re: [TEK] Oefenschetsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 10:17

Leuke styl van tekenen / schetsen :)
Enige wat mij opvalt is bij je laatste tekening de oren wat scheef staan.

Ben benieuwd hoe je tekeningen zijn als je 'durf' er helemaal is!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 11:12

Leuke tekeningen! In vergelijking met Johan Rudolf Bonnet's stijl zijn jouw tekeningen nog wel wat meer cartoonachtig. In plaats van alleen grafiet zou ik er eens houtskool bij pakken, in combinatie misschien wel :) En dan meer gaan spelen met de schaduwen in het gezicht. Zie deze tekeningen als een studie en ga bijvoorbeeld die man nog eens tekenen. Door een zelfde tekening meerdere keren te doen kom je verder!

Succes :D

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 11:15

Laatst bijgewerkt door Daisyree op 09-02-14 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 11:16

Ik zal ens een gekke foto van mn vader doorsturen :) (zoals ie op die foto staat, is een beeeeetje gek, haha)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 11:41

Bedankt!

Kaaaren, de tekeningen van bonnet die ik gaaf vind zijn onder andere deze. Zijn hele realistische/'ingekleurde' vind ik niet zo. Maar dat doet er verder niet toe, ik probeer zijn werk niet na te maken, ik noemde het alleen omdat dat de reden was dat ik mijn potloden weer op had gepakt. Zo cartoonachtig als ze zijn zullen ze blijven, dat is nou eenmaal mijn stijl :)

En thnx voor de foto's, ga eens kijken :D

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 16:28

Dan hebben wij het over de zelfde Colorado, die je stuurt met de link is ook met houtskool :))

Ik vindt het lastig om uit te leggen en je moet ook altijd zelf kijken wat je er mee doet maar, volgens mij kan jij jezelf verbeteren als je meer gaat schetsen en het niet te perfect wil doen, en dan is houtschool ideaal.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 18:36

Oefenschetsen noemt ze dat ..

Nou zo zien mijn oefenschetsen er niet uit hoor :D
Heel gaaf :j

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 09:53

Ah ok, ik dacht dat je op de meer uitgewerkte werken van hem doelde, mijn fout! :+
Houtskool is inderdaad een topmanier om snel en uit de losse hand te leren schetsen en zeker een goed idee, vooral aangezien ik redelijk perfectionistisch ben. Mocht je dat hieruit hebben kunnen halen, I'm impressed! :)) Bedankt voor de tip, ik waardeer het en zal eens kijken hoe en wat!

Bedankt Tyrcanol! Geen idee of ik ergens meer tijd/werk in zou kunnen stoppen hoor, dus het zou zomaar kunnen dat mijn oefenschetsen er niet heel anders uitzien dan 'serieus' werk, we zullen het zien op de dag dat ik me daaraan durf te wagen :')

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:04

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 10:21

_O_ Wat een foto's en wat een prachtige gezichten, thnx!
En bedankt voor het compliment!