beginnende fotografen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LOVESUSHI

beginnende fotografen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 21:34

Hallo bokkers,

omdat er hier genoeg fotografen zitten, ik hobbyfotograaf ben en ik in opdracht wil fotograferen start ik dit topic.

Dus mijn vraag is: hoe zijn jullie begonnen? Hier kan ik eigenlijk zelf al antwoord op geven, veel fotograferen! Alleen hoe zijn jullie aan klanten gekomen... Buiten mijn nichtje met haar hond, mijn eigen honden, mijn huurpaard en de paarden van twee vriendinnen wil het maar niet lukken... En het vervelendste van alles, iedereen die de foto's ziet vind ze super mooi en goede kwaliteit.

Ik heb een Nikon D5100, een website aangemaakt & een facebookpagina..

Boktfotomeetings zijn er helaas niet vaak in deze omgeving of heb ik net gemist.

Hebben jullie nog tips voor de inrichting van de website/facebookpagina en voor de hele opzet van alles?
En hoe waren jullie ervaringen toen jullie begonnen met het in opdracht fotograferen?

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:20

Ik vind de site een beetje "saai'. Veel grijs met roze. Ik vind het grijs niet zo mooi in combinatie met het roze. Misschien kan je voor een eigen site weebly een keertje proberen? Is makkelijk in gebruik en is denk ik wel een stuk beter dan webklik. Ook moeten je beste foto's te zien zijn in je portfolio. Ben je tevreden over deze foto's? Ik vind de foto's binnen erg donker en niet scherp. Het meisje op de haflinger kijk ik raar tegen haar voeten aan omdat ze geen schoenen aan heeft.. Foto 7 lijkt het paard over bouwt, foto 8 vind ik niet bijster interessant. Ik hoef als ik een paard zou hebben geen foto willen van onze konten..

Hopelijk heb je er wat aan!

LOVESUSHI

Re: beginnende fotografen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 18:15

Ik heb een site met weebly gemaakt, ik vind het een verschrikkelijk programma om mee te werken, maar het oogt wel fijner. Dit is de link : http://photosbyelin.weebly.com/

Ik vind de kleuren wel bij elkaar passen en zo straalt de website uit wie ik ben.

De foto's, ik ben er inderdaad tevreden over. Dit zijn zo wel een beetje mijn eerste kiekjes met deze camera en al helemaal de eerste kiekjes van paarden. De foto's binnen zijn niet scherp genoeg meer door het uploaden in combinatie met lichtinval. Helaas was er geen andere mogelijkheid (kleine flat, puppy van 8 weken die dus nog niet echt buiten kan lopen.). De andere foto's waren voornamelijk favorieten van zowel eigenaar, als mijn familie. Ik vind de foto van de achterkant juist wel iets hebben.

Zo zie je maar dat meningen verschillen :)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 18:30

Mond op mond reclame werkt het beste. Ook kan je advertenties plaatsen in plaatselijke krantjes oid. Zorg dat je opvalt en anders bent dan andere, zorg dat je er uit springt. Probeer media te bereiken, start bijv met een apart project waardoor je de aandacht trekt, wees 'in the picture ;)'. Maar vooral: fotograferen, fotograferen, fotograferen :)

Ik heb je website bekeken en wil je toch even eerlijk zeggen dat je foto's die hier op staan niet sterk zijn. Technisch zijn ze gewoon niet goed. Leer je camera kennen, leer photoshoppen om de laatste puntjes op de i te zetten, en doe vooral heel veel. Doe densnoods een cursus. Koop lampen waarmee je op locatie kan werken, etc. :) Je leert alleen door te doen, en pas als jij 'opvalt' tussen de rest gaan mensen je benaderen, buiten je familie en vrienden.

Begrijp me niet verkeerd, ik zeg dit niet om je af te kraken maar om je juist te helpen. Ik hoop dat je er iets mee kunt :)

Edit: ik weet niet of je in RAW of jpeg schiet, en op automatisch of manual. Maar automatisch 'moet' je vergeten en voortaan op manual fotograferen als je dit nog niet deed, zo heb jij meer over de foto te zeggen. Vergeet ook JPEG en schiet dus in RAW als je dat nog niet doet, dan kan je veeeel meer uit je foto halen :)

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 17:07

Wilke93, echt heel erg bedankt voor je post ik heb er wat aan! Ik heb even op jou site gespiekt en wauw wat maak jij gave foto's!

Ik schiet al RAW, ik heb twee boeken over mn camera die ik aan het lezen ben en wil in de zomervakantie sowieso een cursus gaan doen :).

Heb deze week 3 'shootjes' staan voor vriendinnen om te oefenen. Helaas kom ik voorderest echt niet aan mensen waarop/mee ik mag oefenen.. Dus meer diversiteit zit er denk ik niet in..

Als nadeel heb ik helaas ook dat ik echt totaal NIET creatief ben.. ook nooit geweest. Maar ik vind fotograferen gewoon heel leuk en het is gewoon een hobby :) Zal nooit aan professionele kunnen tippen jammer genoeg.

edit: ik heb deze foto's helemaal niet bewerkt, alleen gesneden. Wil me wel verdiepen maar helaas niet echt de tijd ervoor. Maar nu word het hopelijk wat rustiger en dan kan ik ermee beginnen. (heb wel ervaring met photoshop, alleen is een tijdje terug.)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 18:02

Dank je wel! :)
Fijn dat je er iets aan hebt. Als je geen lampen hebt en het te duur vind om lampen aan te schaffen, kan je ook een 1m reflectiescherm aanschaffen (bijv deze: http://www.cameranu.nl/nl/studio-access ... 6563_93934 ) Is niet zo duur, en je kan wel wat meer licht vangen als je daglicht/raam in de buurt hebt :)
Goed dat je iniedergeval cursus wil doen en dat je je aan het verdiepen bent. Goed bezig!

Love_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 18:20

Ik herken het probleem geen paarden en inspiratie
het zou leuk zijn als er een keer een fotomeeting voor mensen onder de 18 jaar
ik ben zelf 14 en als ik tijd had zou ik er een organiseren maar ja iets te druk misschien een keer in de zomervakantie
daar is vast belangstelling voor en dan heb jij je paard/pony's, een leuke plek en voila je hebt vast inspiratie'
nog een tip kijk eens op pinterest en sites van andere fotografen

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 18:29

Pinterest is een goede ja! Ontzettend fijne site :j