[TEK] Yusraa

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iolanthe

[TEK] Yusraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 22:17

Ik weet niet zeker of ik het een WIP mag noemen, dus doe ik dat maar best niet :+

Ik wou weer gaan oefenen met tekenen, en heb deze foto gekozen daarvoor :) (Yusraa van bokker Bonjoy)
Ik probeer altijd eerst een paar schetsen te maken, om te oefenen en ook om te vermijden dat ik het meteen perfect vind ;) Voor die schetsen neem dan maximum een kwartier, daarom zijn de manen ed neit afgewerkt ;) Sorry voor de slechte kwaliteit van de foto's :o

Dit was mijn eerste schets (met raster):
Afbeelding

De tweede schets, zonder raster, wat toch een heel stuk lastiger bleek!
Afbeelding

En de derde tekening, deze wil ik gaan uitwerken tot de "echte" tekening zogezegd. Hier heb ik weer met een raster gewerkt.
Afbeelding

Tips en commentaar zijn méér dan welkom!!

Edit: ik zit nu te bedenken dat ik beter de eerste zou uitwerken, die lijkt immers veel beter op de voorbeeldfoto. Alleen jammer dat die op cursuspapier is...

YMJArabians

Re: [TEK] Yusraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 15:58

Ik ben benieuwd! :)

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 16:01

Ik ook! Word vast heel mooi! De neus klopt nog niet helemaal geloof ik, ook lijkt het hoofd wat aan de lange kant. :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 16:09

Bonjoy, leuk! :) Ik denk dat ik dus met de eerste schets ga voortdoen, ik ga proberen vanavond een update te plaatsen :)

hannah41, leuk dat je volgt! De neus blijkt inderdaad heel erg moeilijk, omdat je net een stukje van het neusgat ziet, maar toch eigenlijk niet :+ Het hoofd is nog te lang, ja, maar dat kan ook komen doordat de neus te smal is eigenlijk. :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 19:19

Hier zit ik nu:
Afbeelding

Ik zie nu dat het deel naast haar jukbeen wel een beetje donkerder mag, en dat haar kaak nog wat "hariger" mag. Ga ik dus zometeen aanpassen :)
Ik ben er nog niet uit of ik het takje er bij ga tekenen. Eerst maar haar mond en neus goed krijgen :+

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 11:22

Update van vandaag:
Afbeelding

Zijn de schaduwen logisch of lijkt het gewoon een vreemd gevlekt paard?
O, en neusgaten moet ik duidelijk nog op oefenen :+

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 11:39

Voor mijn vele volgers :+ Nee, ik hoop gewoon op tips :)
Ben begonnen aan een stuk van de manen en hals. Het is vooral lastig om de schaduwen te laten kloppen in de hals, zodat je het verschil tussen de hals en de manenkam goed ziet. En ook de overgang tussen manen en vacht moet nog wat anders :)
Ik heb ook nog wat het jukbeen aangepast, aangezien mijn broertje ongezouten liet weten dat dat niet klopte en dus niet mooi was :D

Afbeelding

Nog eens sorry voor de slechte fotokwaliteit!

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 15:25

Leuk hoor! Ik vraag me wel af wat voor potloden je gebruikt, ze zijn er niet fijn uit en het doet me denken aan houtskool? De neus is te recht en wat aan de lang kant en de manen bovenaan vind ik er ook wat bijzonder uit zien, maar verder vind ik hem zeker niet verkeerd! Wel zou ik nog wat contrast toevoegen. :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 17:52

Dankje voor je reactie :)

Ik gebruik gewone tekenpotloden, een 5B en een 6B. Ik zie nu wel dat de foto alles heel licht weergeeft. Ik zal proberen morgen een betere foto te maken :)
De neus is lang inderdaad, maar dat kan ik nu moeilijk nog aanpassen ;) De manen zijn inderdaad vreemd, aan het deel achter de oren ging ik sowieso nog werken, het deel voor de oren ga ik ook nog wat aanpassen :)
Ik heb intussen al wat meer contrast aangebracht (een beetje te bang in het begin :D ), het oog is bijvoorbeeld ook duidelijker nu.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 18:33

Tekenen die potloden wel fijn? Ik krijg al bijna pijn in mijn vingers als ik naar je tekening kijk. :')
Maar goed, ik ben benieuwd hoe hij verder word!

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 18:40

Misschien heb je wel een ander beeld omdat ik bij de nek bijvoorbeeld een beetje met mijn vinger heb uitgeveegd...

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 13:23

Dit is een betere foto :)
Afbeelding

Mijn les van vandaag is afgelast, dus ik hoop straks nog wat te kunnen tekenen :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 13:27

Alhoewel :') Deze is niet echt scherp. Maar het geeft een beter beeld van de kleuren :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 20:42

Hier zit ik nu, quasi af. Het beste is dat ik hem nu een paar dagen laat liggen, en dan kijken wat er nog aangepast moet worden :)
Wat ik onthou voor de volgende keer: de manen in één keer doen! Nu zie je veel te duidelijk dat dat in verschillende delen is... En de voorpluk is sowieso mislukt :')

Afbeelding