Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
hazira schreef:Daar word je toch niet goed van... het zoveelste topic al waar foto´s ongevraagd gebruikt worden.
De meeste zullen het niet weten, maar het is toch vervelend voor de fotograaf van de desbetreffende fotograaf
Sommige websites hebben een anti opslaan ´knop´, dan verschijnt een balkje met de auteursrechten.
Weet iemand hoe je zo iets kan instellen? Misschien een idee voor meerdere fotografen op bokt
Arc_En_Ciel schreef:hazira schreef:Daar word je toch niet goed van... het zoveelste topic al waar foto´s ongevraagd gebruikt worden.
De meeste zullen het niet weten, maar het is toch vervelend voor de fotograaf van de desbetreffende fotograaf
Sommige websites hebben een anti opslaan ´knop´, dan verschijnt een balkje met de auteursrechten.
Weet iemand hoe je zo iets kan instellen? Misschien een idee voor meerdere fotografen op bokt
Dit heeft niet altijd heel veel zin. Als degene echt wil kan er gewoon een screenshot gemaakt worden waar de foto uit weggesneden wordt. Klaar is Kees.
Zeer vervelend inderdaad. Ik volg hoe jullie dit gaan oplossen.
Marjoow schreef:Het vervelende van Tumblr is dat de foto gereblogt word. Je zult dus eerst de oorsprong van de foto moeten achterhalen, alleen weet ik niet of alle gerepostte fotos dan verwijderd worden.
Raponsje schreef:Marjoow schreef:Het vervelende van Tumblr is dat de foto gereblogt word. Je zult dus eerst de oorsprong van de foto moeten achterhalen, alleen weet ik niet of alle gerepostte fotos dan verwijderd worden.
Als je 1 foto rapporteert dan wordt de hele reeks zowel de bron als rebloggers geblokkeerd. De foto wordt dan een grijs vlak waarin staat dat de foto verwijdert is omdat deze aan de regels voldoet.
Je hoeft dus niet perse de bron blog te vermelden.
Ik heb geen idee hoe Tumblr werkt, maar zal eerdaags eens kijken. Toch jammer dat mensen niet gewoon een heel subtiel, klein logootje kunnen laten staan
Raponsje schreef:Marjoow schreef:Het vervelende van Tumblr is dat de foto gereblogt word. Je zult dus eerst de oorsprong van de foto moeten achterhalen, alleen weet ik niet of alle gerepostte fotos dan verwijderd worden.
Als je 1 foto rapporteert dan wordt de hele reeks zowel de bron als rebloggers geblokkeerd. De foto wordt dan een grijs vlak waarin staat dat de foto verwijdert is omdat deze aan de regels voldoet.
Je hoeft dus niet perse de bron blog te vermelden.