Fotos van Bokkers op Tumblr?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Fotos van Bokkers op Tumblr?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-14 18:49

Anoniem

Re: Fotos van Bokkers op Tumblr?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:07

Die bovenste is sowieso van susan (SSDesign)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:17

Van Sjoert gaat er ook wat rond. En van Nyckle was ik ook wat tegengekomen.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 22:32

Volgens mij is de 2e Special van Nicole? Geschoten door Focussed?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 22:36

Die tweede is inderdaad van mij.... Ik zit alleen niet op Tumblr. Weet iemand waar ik dit kan rapporteren?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 22:42

Ik heb eens gekeken, zie niet waar dat gerapporteerd kan worden. Ook niet als ik ingelogd ben. Anders had ik het even voor je gerapporteerd.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 22:47

Fosco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 23:58

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 17:20

Daar word je toch niet goed van... het zoveelste topic al waar foto´s ongevraagd gebruikt worden.
De meeste zullen het niet weten, maar het is toch vervelend voor de fotograaf van de desbetreffende fotograaf

Sommige websites hebben een anti opslaan ´knop´, dan verschijnt een balkje met de auteursrechten.
Weet iemand hoe je zo iets kan instellen? Misschien een idee voor meerdere fotografen op bokt :)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 17:23

hazira schreef:
Daar word je toch niet goed van... het zoveelste topic al waar foto´s ongevraagd gebruikt worden.
De meeste zullen het niet weten, maar het is toch vervelend voor de fotograaf van de desbetreffende fotograaf

Sommige websites hebben een anti opslaan ´knop´, dan verschijnt een balkje met de auteursrechten.
Weet iemand hoe je zo iets kan instellen? Misschien een idee voor meerdere fotografen op bokt :)

Dit heeft niet altijd heel veel zin. Als degene echt wil kan er gewoon een screenshot gemaakt worden waar de foto uit weggesneden wordt. Klaar is Kees.

Zeer vervelend inderdaad. Ik volg hoe jullie dit gaan oplossen.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 17:25

Rapporteren heeft bijna geen zin. Zo ook op welke.nl waar ontzettend veel foto's van mijn gerecht op staan met copyright. Maar copyright knippen ze er af en ook geen bronvermelding meer.

Websites doen er niets aan.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 18:39

Het vervelende van Tumblr is dat de foto gereblogt word. Je zult dus eerst de oorsprong van de foto moeten achterhalen, alleen weet ik niet of alle gerepostte fotos dan verwijderd worden.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:41

Marjoow schreef:
Het vervelende van Tumblr is dat de foto gereblogt word. Je zult dus eerst de oorsprong van de foto moeten achterhalen, alleen weet ik niet of alle gerepostte fotos dan verwijderd worden.

Dat is niet moeilijk, dat staat er volgens mij gewoon bij.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:46

Ben ook al veel bekende Bokkers op Tumblr tegen gekomen.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 19:09

Arc_En_Ciel schreef:
hazira schreef:

Dit heeft niet altijd heel veel zin. Als degene echt wil kan er gewoon een screenshot gemaakt worden waar de foto uit weggesneden wordt. Klaar is Kees.

Zeer vervelend inderdaad. Ik volg hoe jullie dit gaan oplossen.

Maar dan heb je toch nooit de originele resolutie?
Het word misschien wel minder aantrekkelijk voor degene die foto wilt gebruiken

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 19:21

Marjoow schreef:

Als je 1 foto rapporteert dan wordt de hele reeks zowel de bron als rebloggers geblokkeerd. De foto wordt dan een grijs vlak waarin staat dat de foto verwijdert is omdat deze aan de regels voldoet.
Je hoeft dus niet perse de bron blog te vermelden.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 19:25

Raponsje schreef:
Marjoow schreef:

Als je 1 foto rapporteert dan wordt de hele reeks zowel de bron als rebloggers geblokkeerd. De foto wordt dan een grijs vlak waarin staat dat de foto verwijdert is omdat deze aan de regels voldoet.

Ohw oke dat wist ik niet :)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:27

Kom per toeval hier terecht, bedankt voor het melden :) Ik heb geen idee hoe Tumblr werkt, maar zal eerdaags eens kijken. Toch jammer dat mensen niet gewoon een heel subtiel, klein logootje kunnen laten staan :(

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:38

Raponsje schreef:
Marjoow schreef:

Dat klopt, maar, op tumblr wordt ook heel veel opgeslagen en daarna door andere gebruikers opnieuw gepost. Met andere woorden, je haalt zo'n rits gereblogde foto's makkelijk weg, maar als andere gebruikers de foto ook hebben geüpload (wat heel heel veel gebeurt) is dat geen reblog en dus amper te achterhalen.

Vaak zie je dat populaire foto's van tumblr bijvoorbeeld op verzamelwebsites zoals weheartit.com worden gezet, waar andere gebruikers van tumblr opnieuw weer hun foto's vandaan halen. Het zal dus een tijd duren voordat de foto echt uit het tumblr circuit is. Maar je moet ergens beginnen en ik hoop dat het lukt om ze eraf te krijgen :)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 22:29

Ik weet het szan. Ik probeer al ruim een jaar om mijn foto's van welke en tumblr af te krijgen.
Maar het baat niet of je krijgt gewoon geen reactie van het platform.

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 17:15

Hee dat s zwaar Klote dat mensen fotos jatten. Ik vind dat zooo triest. Heb het zelf ook mee gemaakt maar dan niet op tumblr.
T s eigenlijk achterlijk dat je als fotograaf niet eens een foto kan posten ergens zonder dat je logo eraf gehakt word..