welke laptop aanschaffen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellie2

welke laptop aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 16:16

Hallo Bokkers!

Ik weet dat je met fotos/fotobewerkingen beter geen laptop kan nemen vanwege het scherm. Maar vanwege mijn studie zal ik toch een laptop moeten gaan. Dus nu zoek ik er een die ook geschikt is voor bewerken. (Voor zover dit kan)
Ik heb gehoord dat het belangrijk is er een met een mat scherm te kiezen.
Ik wil absoluut geen Apple. Mijn huide laptop is van Asus en doet het na 5 jaar nog steeds maar is wel aan vervanging toe.

Brand los! Ik hoor graag jullie meningen!!:)

ik heb ongeveer een prijsbudget van 500/600 euro en het liefst niet een al te groot/dik formaat
Laatst bijgewerkt door Bellie2 op 30-01-14 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:17

[HTT] Welke laptop gebruik jij voor photoshop?
:)

Wil je een perfect scherm en stabiele, betrouwbare en snelle laptop, dan zul je toch echt voor een macbook moeten gaan :Y)
Zelfs een tweedehands macbook is beter dan een nieuwe windows pc. Die zijn er wel te vinden voor 600 euro.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 30-01-14 16:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:17

Bellie2

Re: welke laptop aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 16:23

Ik doe geen fotografie opleiding hoor dit is hobbymatig :)
Ik leer voor verpleegkundige en moet gewoon onwijs veel op verslagen/werkstukken maken en heel veel via de pc.

Budget is ongeveer 500/600 euro

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:25

Je kan via de site kijken welke laptop het best bij je past. Je kan je school intypen en op de opleiding klikken. En dan heb je een aantal laptops :)

Bellie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 16:30

Ik wil absoluut geen macbook :x .. maar bedankt voor je advies!
En sterekke, ik zoek er wel eentje met een fatsoenlijk scherm voor fotobewerking, dat kan je saar volgens mij niet selecteren.Verslagen kan ik op iedere nieuwe laptop wel goed maken naar mijn mening.:)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:41

Waarom is het belangrijk om er 1 met een mat scherm te kiezen? Maakt imo vrij weinig uit.
Ik doe zelf een design opleiding en heb een macbook (nouja, op het moment 2 :') ) waar ik super blij mee ben. Voor bewerkingsprogramma's is een mac gewoon echt aan te raden.. klasgenootjes van mij die nog wel windows hebben, wat er vrij weinig zijn, laten me er vaak aan herinneren hoe blij ik met een macje kan zijn. Drama dingen. Ik heb overigens geen mat scherm, maar ik mis er niks aan. Het enige moment waarop ik graag een mat scherm zou willen hebben is als ik in de zon buiten zit te werken, maar dat komt toch vrij weinig voor dus ik zie er het nut niet echt van.. waarom wil jij er 1 met een mat scherm? Dat beperkt je keuze namelijk al behoorlijk..

Bellie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 16:45

Oke bedankt! Ik heb het mij laten vertellen. Maar als jij zegt dat het weinog uitmaakt geloof ik je! :) maar behalve een MacBook kan je mij niks anders aanraden?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:50

Waarom wil je geen macbook?
Die wilde ik ook net aanraden. Ideale dingen, ze werken gewoon als ze dat moeten en hebben geen kuren zoals windows wel heeft.
Inmiddels hebben we alle apparatuur van apple en er komt ook niks anders meer in huis :P

anneeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:03

ik heb ook een asus en ik vind hem fijn

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:17

Bellie2 schreef:
Oke bedankt! Ik heb het mij laten vertellen. Maar als jij zegt dat het weinog uitmaakt geloof ik je! :) maar behalve een MacBook kan je mij niks anders aanraden?

Met windows heb ik eigenlijk alleen maar slechte ervaring dus daar durf ik echt niet van aan te raden.. ik ben echt heel erg pro apple en weet daardoor ook vrij weinig over windows haha, zie die dingen alleen maar falen.

Ik zou iig aanraden om er 1 te nemen met een goede processor en genoeg werkgeheugen (minimaal 4GB, liefst 8.. zelf heb ik op dit moment zelfs 16GB maar denk niet dat jij dat nodig hebt..) Minder als 4GB zou ik iig niet gaan. 4GB had ik bij mn eerste macbook, heb ik later zelf uitgebreid naar 8GB, vond 8 wel net wat fijner werken dan 4 (gewoon minder traag en minder vaak vastlopen bij grote bestanden, maar weet niet met wat voor bestanden jij werkt).

Vriendin zegt Dell of Asus. Ze zegt wel ook nadrukkelijk, die zijn wel goed 'voor windows', haha.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:34

Kijk bijvoorbeeld naar de laptops met een i7 processor erin. Die kunnen het meestal wel aan om zwaar te rekenen aan foto's. :) Minimaal 8GB RAM is fijn.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:41

Ik raad je aan om eventueel voor zondag een laptop aan te schaffen bij een media markt, heb je btw korting en kan je misschien een duurdere voor dezelfde prijs van een goedkopere aanschaffen.

Verder idd goed geheugen, geen amdprocessor,
Qua merken zou ik acer, HP of een Toshiba aanhouden.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:48

Ik heb een toshiba satellite. Bevalt erg goed. Ook met het bewerken van foto's en ook werk ik met vrij grote bestanden i.v.m. het schrijven van boeken.

Bellie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 21:50

Annee sina en wilawander, wat voor een type hebbrn jullie dan? Want van één merk is er nog steeds hopeloos veel aanbod :')

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:50

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 08:07

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 08:32

8nnemiek schreef:
[HTT] Welke laptop gebruik jij voor photoshop?
:)

Wil je een perfect scherm en stabiele, betrouwbare en snelle laptop, dan zul je toch echt voor een macbook moeten gaan :Y)
Zelfs een tweedehands macbook is beter dan een nieuwe windows pc. Die zijn er wel te vinden voor 600 euro.

Omdat er al een soortgelijk topic is geopend, en dit topic eigenlijk op HTT thuishoort, gaat er een slotje op dit topic :)

Ik verwijs je graag door naar het bovenstaande topic.