[SCH] Een nieuwe liefde

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dirndl

[SCH] Een nieuwe liefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 19:04

Hi bokkers,

Een vriendin van me heeft een nieuw paard; een prachtige Lippizaner. Uiteraard meteen foto's gemaakt waar de liefde vanaf spat. Ik kon het niet laten ze te schilderen.

Mijn stijl is ruw; ik houd niet van het gedetailleerde fotografische schilderen. Ik vind het prachtig bij anderen, maar het is niks voor mij. Ik probeer wèl de essentie van mensen, dieren en locaties in m'n werk terug te laten komen. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Opbouwende kritiek is welkom! :)

Olieverf op A4 (meer ruimte is er niet op het kleine bureau in m'n mini-studentenkamer := )

Afbeelding

mar_fay

Re: [SCH] Een nieuwe liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:59

Ik vind 'm zo juist heel erg leuk! Knap hoe je de aandacht precies naar het punt weet te trekken waar het meisje en het paard elkaar raken, terwijl je aandacht ook naar het paard zelf uitgaat. Je blijft goed heen en weer kijken :)
Het enige wat mij nog stoort is de hand. Deze is met de blauwe lijntjes wat opvallender, terwijl hij juist veel minder uitgewerkt is en uit verhouding is (alhoewel ik me kan voorstellen dat het zo'n beetje postzegel formaat is, dus priegelwerk zal het zeker zijn!). Ook het onderste deel aan de rechterkant van de jas, onder de mouw, komt vaag op mij over. Het is net alsof het er niet hoort, omdat het niet verder loopt in de lijn die de jas zou trekken.
Mocht het zo zijn dat daar nog een tweede arm zit met de hand onder de rechterhand, dan is dat voor mij niet duidelijk. Juist door deze onvolkomenheid leidt me dat af. Maar verder, supertof!

Steefz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:51

Wat een gave stijl! Dat reliëf maakt het allemaal net wat krachtiger. :)
Ik ga mee met de opmerking van mar_fay. Totaalplaatje vind ik erg mooi!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:53

Helemaal mooi _/-\o_

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:57

Cool!!!

Please investeer in een grotere tafel :D

Dit soort werk komt zoveel beter z'n recht op groot formaat!!
Lekker doorgaan! +:)+

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 22:43

Dank jullie! Klopt, de hele huid was eerst meer blauw getint, en het valt me nu pas op eigenlijk dat ik de hand later ben vergeten. Ik ga 'm nog aanpassen. Fijn dat jullie me erop wijzen.

Ik zou graag in een grotere tafel investeren; maar het meubilair is van de universiteit en ik mag er niks uit halen/ nieuws in zetten. Gekke Engelsen met hun regeltjes (volgens mij staat ook ergens in mijn huurcontract dat verf in de kamer verboden is := )
Ik werk zelf ook veel liever op groter formaat, maar soms moet je roeien met de riemen die je hebt! En ik verhuis gelukkig binnenkort weg van hier, hopelijk naar een plek met lekker veel licht en ruimte.